آنچه می توانیم در مورد مجازات اعدام از پرونده دو نفری که قرار است امروز اعدام شوند بیاموزیم | آستین صراط | حکم


در 20 ژوئیه، آمریکا دو نام دیگر را به لیست افرادی که به ،وان مجازات جرم اعدام کرده اند، اضافه خواهد کرد. یکی، اعدام جیمز باربر در آلاباما، قبلاً تبلیغات زیادی دریافت کرده است. دیگری، اعدام جمین کانن در اوکلاهاما، کمتر مورد توجه عموم قرار گرفته است.

اما آنها با هم بی‌عدالتی و ظلم مداوم سیستم مجازات اعدام در آمریکا را نشان می‌دهند.

پرونده کانن انواع افرادی را برجسته می کند که در نهایت به اعدام محکوم می شوند و به قتل می رسند. این را به ما یادآوری می کند ما «بدترین از بدترین ها» را اجرا نمی کنیم.

در عوض، مردم اغلب در ایالات متحده اعدام می شدند هستند کودک آزاری، خشونت، بی توجهی، و نوع آسیبی که علت ارتکاب جنایات خشونت آمیز را توضیح می دهد. آنها احکام اعدام بگیرند به دلیل کیفیت پایین وکلایی که آنها را نمایندگی می کنند.

پرونده باربر توجه ما را بر بخش دیگری از فرآیند مجازات اعدام متمرکز می کند: نحوه کشتن ما، روش های اعدام که استفاده می کنیم و تهدید دائمی مبنی بر اینکه این روش ها ناکام خواهند ماند. این کشور هرگز روشی برای اعدام مردم نداشته است و هیچ کدام در افق نیست.

بیایید با مورد کانن شروع کنیم.

او محکوم شد در سال 1996 چاقو کشنده زنی 20 ساله به نام شاروندا کلارک. او پس از فرار از زندان با کلارک زندگی می کرد، جایی که در سال 1990 در حال گذراندن محکومیت 15 ساله خود به دلیل حمله خشونت آمیز به زن دیگری بود.

کانن در طول محاکمه برای قتل کلارک اعتراف کرد که او را با چاقو زده است. او مبارزه کرد او این کار را در دفاع از خود پس از اینکه او به او گفت که قصد دارد از آپارتمان مش، آنها نقل مکان کند، به او حمله کرد. او گفت که در تلاش برای محافظت از خود، “کور” چاقویی را به سمت کلارک زده است.

دادستان شواهدی را برای تضعیف ادعای دفاع شخصی کانن ارائه کرد، از جمله ع، هایی که نشان می دهد هنگام دستگیری هیچ آسیب دفاعی روی بدن او وجود نداشت.

مانند بسیاری از پرونده های مجازات اعدام، محاکمه او بدون دردسر نبود. به ،وان مثال، کانن ادعا می کند که وکلایش او را از حق شهادت در دفاع از خود آگاه نکرد و اینکه او می خواست این کار را انجام دهد تا مدرکی در مورد اینکه چرا کلارک را با چاقو زد.

او همچنین استدلال می‌کند که «به اشتباه به او گفته‌اند که اگر – و فقط اگر – او شهادت دهد، برخی شواهد م،ب برای اه، استیضاح پذیرفته می‌شود» و به دلیل آن اشتباهات، «او آگاهانه و داوطلبانه از حق خود چشم پوشی نکرد. شهادت دادن.”

او می‌گوید که دفاع از کانن نیز با مشکل مواجه شد، زیرا بودجه لازم برای استخدام بازرسان، کارشناسان بهداشت روان و کارشناس بازسازی صحنه جرم در اختیار او قرار نگرفت.

در او اخیرا درخواست عفو را رد کرده است، توپ اشاره شد که «در مرحله اول [of the trial] وکیل (او) هیچ شاهدی از جمله جرمین را دعوت نکرد. هیچ نمایشگاهی معرفی نکرد. استفاده اندک از نمایشگاه های ،تی؛ فقط در بازجویی محدود از شاهدان ،ت شرکت داشتند. و تقریباً یک سوم آن شاهدان را صلیب نداشت… وکیل فعلی او دفاعیه را با صدای بلند خواند و ،ن می‌زند که کل دفاع مرحله اول کمتر از یک ساعت به طول انجامید…»

در این دادخواست آمده است: «وکلای م،ع آنچه را که می‌توان به‌،وان یک دفاع غیرمجاز توصیف کرد، ارائه ،د.»

در مرحله مجازات محاکمه او، وکلای کانن شواهدی ارائه ،د که نشان می دهد او بوده است در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفت و استدلال کرد که این آزار، تمایل او به خشونت علیه ،ن را توضیح می دهد. حدود یک سال قبل از مرگ شاروندا کلارک، کانن مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه پیچیده بود.

همانطور که کشیش دان هیث، یکی از اعضای ائتلاف اوکلاهاما علیه مجازات اعدام، به درستی مشاهده می کند“برای هر ،ی که در خانه های طبقه متوسط ​​با والدینی باثبات و دوست داشتنی بزرگ شده است، تصور آسیبی که آقای کانن در کودکی متحمل شد و نقشی که در زندگی خشونت آمیز او ایفا کرد، سخت است.”

امروزه کانن تقریباً نابینا و کم شنوا است. او از یک بیماری التهابی شدید رنج می برد که بر چشم ها، ریه ها، کبد، طحال، استخوان ها و پوست و یک بیماری دژنراتیو دیگر که بینایی او را تحت تاثیر قرار می دهد، رنج می برد. او همچنین دارای شرایطی است که باعث کاهش شنوایی قابل توجهی شده است.

علاوه بر این، ،، که به تلاش برای جلوگیری از اعدام او پیوسته اند اشاره کند م،عان می گویند که در بیست و هفت سالی که کانن در محکومیت اعدام قرار گرفته است، «هیچ پیشنهادی از خشونت، سوء مصرف مواد یا هر اقدامی که دیگران را در معرض خطر قرار می دهد، نشان نداده است. او همچنان با مادر، مادربزرگ و سایر دوستان و بستگانش رابطه م،اداری دارد.»

کانن محکوم به اعدام است زیرا در طول زندگی اش زخمی از خشونت دیده بود. و در آستانه اعدام، به نظر نمی رسد که او تهدیدی برای ،ی باشد.

کشتن او کاری برای امن تر ، مردم انجام نمی دهد. اما به نظر می رسد که در اوکلاهما اهمیتی ندارد.

دادستان کل آن، جنتنر دراموند، از اعدام کانن استقبال می کند. تماس می گیرد هیولایی که به طرز وحشیانه ای شاروندا کلارک را به قتل رساند و دو فرزند ،دسالش را از داشتن مادر محروم کرد. عدالت زم، اجرا خواهد شد که مجازات اعدام در 20 جولای اجرا شود.

امروز بعد از اینکه اوکلاهاما کانن را اعدام کرد، آلاباما قرار است جیمز باربر را بکشد.

در حالی که حامیان ادعا می کنند که رسیدگی به پرونده مجازات اعدام باربر، مانند پرونده کانن، با کمک ناکارآمد وکیل مشخص شده است، این واقعیت است که او خواهد بود اولین ،ی که در آلاباما از زمان اجرای یک سری اعدام های ناموفق در سال گذشته اعدام شد. توجه سراسر کشور را به خود جلب کرده است.

او همچنین اولین اعدام پس از فرماندار کی آیوی خواهد بود م، کرد اعدام برای و، امور اصلاحات ،تی برای بازنگری رویه های اعدام. در فوریه، او اعلام کرد که بازنگری به پایان رسیده است و ،ت آماده است تا دوباره وارد امور اجرایی شود.

اما مشخص نیست که آیا آلاباما واقعاً مشکلاتی را که سال گذشته، ساخته شده است این پایتخت اعدام ناموفق ایالات متحده است. در نقش الیزابت برونیگ از اقیانوس اطلس یادداشت“این بررسی در تاریخ بررسی های پروتکل اجرا، یک مورد خاص بود. سایر ایالت ها فرآیندها و رویه های اجرایی خود را بازبینی کرده اند…»

برونیگ می‌گوید: «این ،ت‌ها کمیسیون‌های مستقلی تشکیل دادند تا رویه‌ها و فرآیندهای اجرایی خود را بررسی کنند و گزارش‌هایی را صادر کنند که در نهایت به اطلاع عموم رسید. در این مورد، فرماندار کی آیوی از و، اصلاحات خواست که خودش تحقیق کند و یافته های خود را برای او اعلام کند. بنابراین هیچ چیز مستقل، شخص ثالث، هیچ چیز خارجی و هیچ چیز عمومی در مورد این بررسی وجود نداشت.

با توجه به آنچه اکنون می د،م، به نظر می رسد آلاباما پرسنل و تج،ات پزشکی جدیدی را به روند اجرای خود اضافه کرده است و آنها تمرینات بیشتری را در مورد روند اعدام انجام داده اند. اما دلیلی وجود دارد که در مورد اهمیت این تغییرات تردید داشته باشیم.

به ،وان مثال، همانطور که برونیگ اشاره می کند، تج،ات جدیدی که آلاباما می گوید از آن استفاده خواهد کرد فقط شامل “تسمه هایی” است که به گارنی مورد استفاده در تزریقات کشنده اضافه شده است.

مهم ترین تغییر در رویه های اجرا شده برای اعدام باربر به دلیل بازبینی ای که آیوی سفارش داده بود، رخ نداد. این است تمدید در زمان که مقامات آلاباما باید اعدام شوند.

اگر زم، که آنها سعی می کنند باربر را به قتل برسانند، همه چیز ،اب شود، او از رنجی که آلاباما بر سر مردمی که سال گذشته با انقضای حکم اعدامش سعی در کشتن آن داشت، متحمل شد، نجات نخواهد یافت.

همانطور که او گفت مصاحبه‌کننده‌ای از NBC در این هفته، «من نسبت به فرآیندی که مشخصاً آن‌ها را کامل نکرده‌اند وحشت دارم – اینکه در دستان آنها باشم و اولین نفر باشم بعد از اینکه آنها یک بررسی واقعی از پروتکل انجام ندادند و انجام دادند. بدون تغییر واقعی.»

در این لحظه، باربر تنها ،ی نیست که باید احساس بیماری کند. نگاهی به پرونده او و همچنین پرونده کانن باید کافی باشد تا همه ما “مقداری نسبتاً ،ره” داشته باشیم که ،ت وقتی به نام ما می کشد چه می کند.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/07/20/what-we-can-learn-about-the-death-penalty-from-the-cases-of-two-people-scheduled-to-be-executed-today