بنیاد ملی دموکراسی برای قطع حمایت بیشتر از شاخص جهانی اطلاعات نادرست – جاناتان تورلی


من درباره «شاخص اطلاعات نادرست جه،» نوشته‌ام که توسط یک گروه بریت،ایی که توسط بنیاد ملی دموکراسی (NED) تأمین مالی می‌شود، تهیه شده است، که خود توسط ،ت فدرال تأمین مالی می‌شود. این شامل یک ستون اخیر در The Hill است. NED بودجه کلان 330 میلیون دلاری را از طریق و، خارجه آمریکا دریافت می کند. NED امروز پس از اجرای ستون با من تماس گرفت و به من اطلاع داد که دیگر GDI را تامین مالی نخواهد کرد.

ستون‌ها پیشنهاد می‌کنند که این تلاش باید در تحقیقات گسترده‌تر کنگره گنجانده شود، بنابراین ما می‌تو،م حقایق کاملی در مورد آنچه برای امتیاز دادن یا سانسور سخنر، انجام می‌شود داشته باشیم. ما همچنین از نقش یا دانش کامل ،ت فدرال در چنین تلاش هایی اطلاعی نداریم.

GDI برای هدف قرار دادن سایت‌های محافظه‌کار و آزادی‌خواه به‌،وان پخش‌کننده اطلاعات نادرست خطرناک، از تحلیل‌های مغرضانه استفاده کرد. در واقع، هر ده سایت “خطرناک” برخی از محبوب ترین سایت ها برای محافظه کاران هستند، از جمله سایتی که تجزیه و تحلیل حقوقی را از اساتید حقوق محافظه کار و آزادیخواه ارائه می دهد. این گروه به تبلیغ‌کنندگان هشدار می‌دهد که حمایت از این سایت‌ها می‌تواند به اعتبار و برند شرکت آسیب برساند.

نگر، من این است که چگونه این شاخص به تلاش گسترده‌تری برای هدف قرار دادن دیدگاه‌ها یا سخنرانان مخالف در اینترنت کمک می‌کند و چرا تحقیقات بیشتر کنگره ضروری است:

پس از تسلیم شدن به اعتراضات در مورد ایجاد هیئت حاکمیت اطلاعات نادرست، ،ت آن را منحل کرد. هیچ‌گاه اشاره نکرد که تلاش‌های سانسور بسیار بزرگ‌تری با حدود 80 کارمند فدرال در هدف قرار دادن شهروندان و دیگران انجام شده است. در حالی که تلاش GDI در مقایسه و اثر کوچکتر است، یک جنبه اضافی از این تلاش است. مشخص نیست که آیا ،ت برنامه های دیگری از این نوع دارد یا خیر و دموکرات ها همچنان به شدت با هرگونه تحقیق در مورد این نگر، های آزادی بیان مخالفت می کنند.

پس از اجرای ستون هیل، NED با من تماس گرفت.

NED می خواست روشن کند که تصمیم برای تامین مالی GDI انتخاب خودش بوده و توسط ،ت بایدن هدایت نشده است. در حالی که ستون ها نمی گویند که این بودجه توسط ،ت هدایت شده است، NED احساس می کند که می تواند برای خوانندگان تلویحا شود. این البته یک نکته شفاف است و من بلافاصله آن را به ستون های وبلاگ اضافه کردم. با این حال، نگر، اساسی در مورد حمایت فدرال از یک سازمان، از جمله NED، که بودجه‌ها با آزادی بیان مخالف هستند، تغییر نمی‌دهد.

NED تأیید کرد که “با توجه به تعهد ما برای جلوگیری از این تصور که NED در هر کاری در داخل کشور، مستقیم یا غیرمستقیم مشغول است، ما دیگر از GDI حمایت مالی نخواهیم کرد.”

این تصمیم قابل ستایش است، اما سؤالات بی پاسخی باقی مانده است و من از NED برای شفاف سازی در مورد تعدادی از نکات خواسته ام. این شامل ارجاع به یک اهداکننده احتمالی متفاوت است که از تلاش GDI حمایت می کند. مشخص نیست که آیا NED این پول را به ،وان بخشی از یک ابتکار کلی تر اطلاعات نادرست جمع آوری کرده است یا خیر و اینکه آیا بودجه فدرال در چنین کمک هایی استفاده می شود یا خیر. وب سایت NED دارد مراجع مختلف به کار خود برای مبارزه با اطلاعات نادرست.

همچنین مشخص نیست که چگونه بودجه فدرال توسط NED متعهد شده است. در این ایمیل آمده است که و، امور خارجه کنترلی بر اعطای کمک های مالی توسط اوقاف اعمال نمی کند. من برای توضیح چگونگی استفاده از اختیار در تعهد بودجه فدرال درخواست کرده ام. برای مثال، آیا می‌توان از بودجه فدرال برای GDI استفاده کرد و آیا منبع بودجه به‌صراحت به ،وان بخشی از کمک مالی تعیین شده است؟ من همچنین درخواست تایید در مورد اینکه آیا NED ،ت را از بودجه GDI یا اقدامات مشابه در زمینه اطلاعات نادرست اطلاع داده است.

این نگر، هنوز آشکار است که کنگره ایجاد و سازمان 501c3 با بودجه فدرال مانند NED به طور مستقیم یا غیرمستقیم درگیر این نوع سیستم امتیازدهی بحث برانگیز با توجه به پیامدهای آن برای آزادی بیان است. مشخص نیست که آیا NED بودجه خاصی را برای این تلاش از سوی دیگر اهداکنندگان تامین کرده است یا خیر و اگر چنین است، چرا این کار را انجام داده است. همچنین مشخص نیست که آیا NED می تواند از بودجه فدرال و وجوه خصوصی به صورت قابل تعویض و اختیاری استفاده کند یا خیر.

همچنین مشخص نیست که NED چه نوع بازبینی را بر این کار انجام داده است.

در نهایت، من درخواست کردم که بتوانم کل ایمیل NED را با این وبلاگ ارسال کنم. من پاسخی در مورد این سوالات نشنیده ام. اگر بتوانم اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارم وبلاگ را به روز خواهم کرد.

من از NED قدرد، می کنم که اطلاعات و شفاف سازی در مورد این بودجه را ارائه می دهد. با هزاران کمک مالی، این ممکن است یک ناهنجاری ناخوشایند باشد. NED به وضوح کارهای مهم و قابل ستایشی را در سراسر جهان انجام می دهد. با این حال، با توجه به حمایت فدرال از NED، شفافیت بیشتر در مورد این مسائل مفید خواهد بود.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/02/20/the-national-endowment-for-democ،-to-cut-off-further-support-for-the-global-disinformation-index/