بیگانگانی که به طور دائم در قبرس به رنگ قانون زندگی می کنند! – ویزای کار


مجوز اقامت موقت در قبرس که به ،وان لغزش صورتی نیز شناخته می شود، به دارندگان پاسپورت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اجازه می دهد اقامت خود را در قبرس برای بیش از 3 ماه (90 روز) تمدید کنند. همچنین به گردشگران و بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا اقامت خود را بدون توجه به مدت ویزای اصلی خود تمدید کنند.

ورقه صورتی به مدت 1 سال اعتبار دارد و می تواند سالانه تمدید شود. بر اساس این مجوز، دارنده حق اقامت در قبرس به ،وان یک بازدید کننده (بدون حق کار) را دارد. همچنین اعضای خانواده، همسر و فرزندان (زیر 18 سال) به ،وان افراد تحت تکفل می توانند آن را دریافت کنند. کل خانواده به طور همزمان درخواست می دهند – هر یک از اعضای خانواده فرم درخواست جداگانه ای را ارسال می کند و کارت اقامت موقت خود را دریافت می کند. البته محدودیت هایی برای اجازه اقامت موقت وجود دارد که نباید توسط دارندگان آن نادیده گرفته شود. دارنده نمی تواند بیش از سه ماه متوالی در خارج از قبرس بماند زیرا مجوز به طور خودکار لغو می شود.

  • او حق کار در قبرس را ندارد

  • فقط برای اتباع کشور ثالثی که مایل به تمدید اقامت خود در قبرس هستند ارائه می شود

  • اعتبار برای یک سال، قابل تمدید سالانه.

از 1خیابان ژانویه 2023، ،ت قبرس چندین تغییر را در سیاست‌های اجازه اقامت موقت، از جمله معیارهای مالی تجدیدنظر شده و ا،امات بهداشتی/خوبی تنظیم‌شده، اعمال کرد. متقاضیان اجازه اقامت موقت اولیه اکنون باید منابع مالی کافی را داشته باشند، حداقل درآمد آستانه حداقل 2000 یورو در ماه، با 20٪ درآمد اضافی برای همسران و 15٪ برای هر فرزند همراه داشته باشند. درآمد حاصل از داخل قبرس، مانند سود سهام یک شرکت قبرس یا درآمد اجاره، ممکن است به ،وان مدرک حداقل درآمد مقرر در درخواست گنجانده شود.

علاوه بر این، متقاضیان باید حداقل 10000 یورو را در حساب بانکی شخصی خود در قبرس انتقال دهند و مدرک ارائه دهند. با اثر از 1خیابان می 2023، متقاضی، که مجوزهای اقامت موقت موجود را تمدید می کنند، باید سابقه بانکی خود را از 12 ماه گذشته ارائه دهند که حداقل 24000 یورو حواله های خارجی و صورت حساب بانکی فعلی با موجودی حداقل 6000 یورو باشد. به این ترتیب، هر درخواستی که قبل از 1 ارسال شده استخیابان می 2023، بر اساس سیاست فعلی برای برنامه های تمدید بررسی خواهد شد. پیش از این، متقاضیان اجازه اقامت موقت مشمول آستانه های مالی خاصی نبودند. در مورد اصلاحاتی که در مورد ا،امات سلامت و شخصیت خوب انجام شده است، دارندگان مجوز و وابستگان آنها اکنون به یک سوابق کیفری پاک (به طور من، یا قانونی) از کشور مبدا یا محل اقامت خود نیاز دارند، جایی که قبلاً هیچ سابقه کیفری لازم نبود. گواهی پزشکی برای HIV، بیماری های مقاربتی، هپاتیت B و C و رادیوگرافی قفسه سینه برای سل نیز برای دارندگان مجوز و همه افراد وابسته شش سال به بالا پس از ورود به قبرس مورد نیاز است. پیش از این، دارندگان اجازه اقامت موقت نیازی به آزمایش پزشکی نداشتند.

دارندگان اجازه اقامت موقت که به مدت پنج سال به طور قانونی و مستمر در قبرس اقامت داشته اند و در تمام مدت مذکور دارای کارت اقامت موقت معتبر در قبرس بوده اند، حق دارند برای اجازه اقامت طول، مدت اقدام کنند که پس از دریافت، این اجازه را ندارند. باید هر سال تمدید شود، ی،ی منقضی نمی شود. بنابراین پس از گذشت 5 سال بدون هیچ محدودیتی به وضعیت اقامت دائم دست می یابند. مبنای قانونی وضعیت اقامت دائم طبق مقررات 5 و 6 (2) مقررات اتباع خارجی و مهاجرت است.

دسته بندی های مختلفی برای اخذ اقامت دائم قبرس وجود دارد. یکی از آنها اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری است.

این دسته شامل سرمایه گذار، می شود که در قبرس املاک و مستغلات ،یداری می کنند و درآمد کافی از خارج دارند:

  • مقررات 6.2 مجوز اقامت سریع را برای ،یداران خانه یا آپارتمان جدید در قبرس به ارزش بیش از 300000 یورو (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) فراهم می کند.

  • رده F مست،م سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به ارزش بیش از 100000 یورو (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) و درآمد تضمین شده سالانه از خارج از کشور است که هزینه های زندگی در قبرس را پوشش می دهد، بدون نیاز به انجام فعالیت تجاری در قبرس. درآمد سالانه باید بیش از 9568 یورو برای هر فرد به اضافه 4613 یورو برای هر فرد وابسته باشد.

همانطور که در بالا دیدیم، دارندگان مجوز موقت و دائم حق کار در قبرس را ندارند. با این حال، قو،ن قبرس، برای افرادی که می خواهند کار کنند، یک دسته جداگانه با حق اقامت دائم و کار در نظر گرفته است.

این نوع مجوز مربوط به صاحبان و کارکنان شرکت هایی است که دارای فعالیت های بین المللی هستند:

  • دسته C: سرمایه گذار، که برای شرکت خود کار می کنند، مشروط بر اینکه 200000 یورو سرمایه خارجی داشته باشند که برای فعالیت های شرکتی آنها در قبرس استفاده می شود.

  • دسته E: افرادی که به آنها پیشنهاد کار دائم داده شده است.

اکنون برای دارندگان پاسپورت غیر اتحادیه اروپا که با یک شهروند قبرسی ازدواج کرده اند، فرزندان ،دسال آنها از ازدواج قبلی، و همچنین والدین شهروند قبرسی یا والدین همسر، حق دارند برای اجازه اقامت با مدت نامحدودی که به آنها می دهد درخواست دهند. حق ماندن

بر اساس اطلاعات رسمی از اداره ثبت احوال و مهاجرت قبرس، اتباع بریت،ا و اعضای خانواده آنها که قبل از 1 از حق حرکت آزاد خود به قبرس استفاده کرده اند.خیابان ژانویه 2021 و حتی اگر اقامت مداوم پنج ساله را تکمیل نکرده باشند، واجد شرایط یک
اجازه اقامت (MUKW1). بنابراین، تفسیر دقیق این مقررات به این م،ی است که اگر آنها بتوانند ثابت کنند که حتی برای یک روز از قبرس در بازه زم، فوریه 2020 تا 31 بازدید کرده اند.خیابان دسامبر 2020 در گذشته، آنها می توانند تحت این دسته درخواست دهند. این دسته برای شهروندان بریت،ا حقوقی مشابه با اعضای اتحادیه اروپا فراهم می کند. به همین دلیل است که برای شهروندان بریت،ایی، بررسی دقیق درخواست آنها و مشاوره حقوقی قبل از درخواست تحت هر یک از دسته های فوق مورد نیاز است. اعمال توافقنامه برگزیت (توافقنامه ،وج) برای هر متقاضی نیاز به تفسیر دقیق دارد.

محتوای این مقاله به منظور ارائه یک راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1311616