ثبت طراحی محصول و محدودیت عملکردی




توسط دنیس کراچ

TBL Licensing v. Vidal (4th Cir. 2023)

پرونده لباس تجاری Timberland Boot قبل از مدار چهارم در حال بررسی است و سؤالات جالبی را در مورد نقش لباس تجاری محصول در مقابل پتنت های طراحی در مقابل حق چاپ در مقابل پتنت های کاربردی ایجاد می کند.

چکمه های تیمبرلند برای اولین بار در دهه 1970 با طراحی منحصر به فرد فروخته شد که به سرعت مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت. این شرکت در حال حاضر بیش از 1.3 میلیارد دلار از چکمه های خود را در ایالات متحده فروخته است که در بیشتر سال ها بیش از 100 میلیون دلار فروش داشته است. طراحی بوت به خوبی به ،وان یک نماد شناخته شده است. تصویر بالا یک بوت واقعی نیست که توسط این شرکت فروخته شده است، بلکه یک بوت است که توسط یک هوش مصنوعی با عبارت “timberland boot” ایجاد شده است.

در سال 2015 تیمبرلند روند ثبت طرح چکمه را به ،وان یک علامت تجاری آغاز کرد. پرونده های ثبت نام پیشنهادی بر روی ،اصر نمادین چکمه، از جمله ویژگی های شبح نشان داده شده در بالا تمرکز داشتند. اما USPTO از ثبت علامت خودداری کرد. ممتحن دریافت که طرح فاقد م،ای ثانویه است و همچنین بسیار کاربردی است. TTAB تأیید کرد، اما فقط بر فقدان م،ای ثانویه تمرکز کرد. در آن مرحله تیمبرلند یک دعوای مدنی تحت بند 1071 (ب) § 15 USC تنظیم کرد و به دنبال حکم دادگاه برای ثبت علامت طراحی بود. دادگاه منطقه با USPTO طرف شد و معتقد بود که تیمبرلند نتوانسته است ثابت کند (1) طرح غیر کاربردی است. و (2) اینکه مصرف کنندگان طرح را به ،وان یک شناسه منبع منحصر به فرد تشخیص دهند. این پرونده اکنون در مرحله تجدیدنظر در دادگاه چهارم قرار دارد.

یکی از بحث های کلیدی USPTO در این پرونده بر زمان بندی تمرکز دارد. چکمه‌های تیمبرلند 50 سال است که در بازار هستند و طبق سوابق این شرکت «هیچ‌وقت از رقبا تقاضا نکرده است که دست از کار برندارند.
فروش چکمه های شبیه به هم.» و اگرچه بسیاری از افراد ظاهر چکمه های تیمبرلند را می شناسند، اما مشخص است که بازار پر از جایگزین های مشابه است.

INTA در حمایت از تیمبرلند یک گزارش کوتاه به نام amicus تنظیم کرده است که استدلال می کند دادگاه منطقه در تجزیه و تحلیل عملکرد خود اشتباه کرده است. دادگاه ناحیه به جای تجزیه و تحلیل اینکه آیا طرح چکمه “به ،وان یک کل” کاربردی است یا خیر، به اشتباه ظاهر کلی طرح Icon Boot را به ،اصر تشکیل دهنده ت،یم کرد، بدون اینکه به این موضوع بپردازد که آیا ،یب ،اصر (حتی اگر به طور جداگانه کاربردی باشند) یک کل را تشکیل می دهد که بیش از مجموع اجزای آن باشد.

خلاصه ها را اینجا بخو،د:





منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/07/registering-functional-limitation.html