روانکاری قسمت های مختلف شیر آلات روانکاری قسمت های مختلف شیر آلات | کسری ساران

روانکاری قسمت های مختلف شیر آلات روانکاری قسمت های مختلف شیر آلات | کسری ساران

از جمله عوامل موثر در عمرکاری شیرآلات صنعتی، جنس شیرآلات و شرایط زیست محیطی استفاده از آن می‌باشند. جنس شیرآلات برای تحمل شرایط زیستی مهم است و باید با توجه به نوع مایع یا گاز مورد استفاده در هر صنعت، انتخاب شود. برای مثال در صنایع نفت، شیرآلات با جنسیت مس مورد استفاده قرار نمی‌گیرند زیرا با توجه به وجود فشار و دما در این صنعت، مس قابلیت تحمل این شرایط را نخواهد داشت.

  • از اینرو کارشناسان و متخصصان صنعت هر زمانی با اصول نگهداری و تعمیر شیرآلات ویژه‌ای آشنا، دقیق و مطلع باشند می‌توانند موجبات دستیابی به نتایج موفق در صنعت را فراهم نمایند.
  • هدف اساسی شیرآلات، کنترل جریان مواد را در داخل خطوط کاری انجام داده و حفاظت از سلامت و امنیت کارکنان و تجهیزات صنعتی است.
  • از بند چرمی نیز برای بستن و محکم کردن وسیله روی گردن قربانی استفاده می شده است .
  • شیر گیوتینی را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد که در زیر به هر دسته می پردازیم.
  • علاوه بر این، تلاش برای بهبود مهارت‌های کارگران و به کارگیری تکنولوژی جدید، می‌تواند به بهبود کیفیت طراحی شیرآلات صنعتی موثر باشد.
  • مجازات اعدام همواره در طول تاریخ مجازاتی برای مهمترین و سنگین ترین جرایم در کشورها و فرهنگ های مختلف محسوب میشده است.

در این مقاله بهترین روش برای نصب و راه‌اندازی شیرآلات صنعتی برای مخاطبان با تجربه‌ی کمتری که در حوزه صنعت مشغول به کار هستند شرح داده خواهد شد. همانطور که از بحث‌های گذشته برده شد، نگهداری شیرآلات صنعتی در فرآیند تولید و پالایش نفت نقش بسیار مهمی دارد و عدم توجه به آن می‌تواند آثار بسیار جدی بر روی محصولات تولیدی در آینده داشته باشد. در نهایت، ازجمله عوارض ریاضیاتی برای شرکت‌های تولیدی، ازجمله افزایش نرخ تعمیر و نگهداری، کاهش بهره‌وری و افزایش تاخیر در تولید، کاهش رقابت‌پذیری به بازار و شاید عدم موفقیت در تبدیل ‌شدن به رقیب رقابتی در صنایع مختلف محسوب می‌شود.

فروش شیر آلات کشویی ، سوزنی و توپی با بهترین قیمت

در صنعت پتروشیمی، شیرآلات به منظور کنترل جریان مواد، انتقال مواد شیمیایی، تنظیم فشار و دما، کنترل میزان جریان گازها و مایعات، افزایش کارایی و بهبود کیفیت فرآیندها به کار می‌روند. همچنین به کمک شیرآلات می‌توان از اتلاف مواد و کنترل زمان انجام فرآیند استفاده کرد. این شیرآلات در شرایط سخت قابل استفاده می‌باشد، بدون هیچگونه نیاز به تعمیر یا تغییر قطعات. این شیرآلات به سبب قابلیت تعویض قطعات، پس از سال‌ها بهره‌برداری، می‌توانند همچنان به خوبی عمل کنند. به طور خلاصه، نگهداری و تعمیرات شیرآلات صنعتی از اهمیت بسزایی برخوردارند و باید با روش‌های صحیح و استفاده از تجهیزات مورد نیاز، به عنوان یک قسمت از سیستم‌های صنعتی، دارای راندمان و عمر طولانی باشند.

شیرآلات صنعتی valve

این نوع شیر برای کنترل سیال طراحی شده است و بعلت تغییر ناگهانی مسیر سیال ، باز کردن و بستن شیر ، خیلی سریعتر انجام می شود . این شیرها به عنوان وسیله کنترل دو حالته (قطع/ وصل) استفاده می شوند،زیرا نسبتا ارزان می باشند و وقتی تنظیم شوند در همان وضعیت باقی می مانند.علاوه بر آن،کارکنان می توانند وضعیت باز یا بسته بودن آن را به وضوح مشاهده کنند. اگر مساحت سطح روزنه شیرORIFICE برابر با مساحت سطح مقطع لوله باشد ، از بازده شیر به عنوان یک وسیله کنترل کننده جریان،کاسته خواهد شد . شیر کروی Y شکل که زاویه آن 45 درجه می باشد و سیال از هنگام ورود تا خروج با چرخش کمتری خارج می شود که افت فشار کمتری در مواقعی که شیر کامل باید باز باشد را متحمل می شود. بسته به نوع دریچه، یک دیسک می تواند به صورت خطی در داخل یک شیر حرکت کند، یا روی ساقه بچرخد، یا بر روی یک لولا بچرخد. این روش اعدام در اواخر دهه ۱۷۷۰ منسوخ شد، اما تا سال ۱۸۳۴ همچنان در قانون کشور برای مجازات قاتلان وجود داشت.

در صنعت شیمیایی، شیرآلات معمولاً برای کنترل جریان مواد در فرآیندهای صنعتی استفاده می شوند. با توجه به نقش‌های مهم شیرآلات صنعتی در پروژه‌های ساختمانی، انتخاب شیرآلات صحیح و با کیفیت، به عنوان یکی از عوامل کلیدی در طراحی و اجرای هر پروژه ساختمانی، امری پر اهمیت و نکته‌ی حیاتی است. دومین نقش شیرآلات صنعتی در پروژه‌های ساختمانی، ارائه بالاترین کیفیت آب به ساکنین است.