سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت. نصب و استفاده از ابزارهای آنالیز وب نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای هر وبسایتی است. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو یک راهکار بازاریابی است که بر روی دیده شدن وب سایت در نتایج طبیعی (غیر پولی) موتورهای جستجوگر تمرکز می کند. سئو در برگیرنده عناصر فنی و خلاقانه است که یک وب سایت برای بهبود رتبه بندی، به دست آوردن ترافیک بیشتر و افزایش آگاهی در مورد برند خود به آنها نیاز خواهد داشت. همانطور که می دانید (شاید هم نه!) سئو در برگیرنده مفاهم بسیاری است. از کلماتی که در سایت خود مورد استفاده قرار می دهید تا نوع لینک هایی که دیگر وب سایت ها به سایت شما می دهند، همگی بر روی سئو تاثیرگذار هستند.

بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اند، اما بسیاری از آنها در سطح گمانه زنی و نظریه باقی مانده اند. از نقطه نظر عملی، بهتر است بر روی عواملی تمرکز کنید که تأثیرشان ثابت شده است، اما همچنین سعی کنید که امتیاز خوبی را در همه زمینه ها کسب کنید. حتی توصیه‌هایی برای بهبود سایت شما در نسخه موبایل در این‌جا ارائه می‌شود. در بخش mobile usability وبمستر تولز هم می‌توانید این مورد را بررسی کنید.

  • در نتیجه ی درست انجام این تکنیک ها، می توانید در جستجوی کلمات و عبارات کلیدی مختلف رتبه های بهتری را در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کنید.
  • سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین جنبه های سئو تکنیکال و یک فاکتور مهم در UX است.
  • ناگفته نماند که گوگل از مقالاتی که دائما بروز و آپدیت می‌شوند، از مقالات همیشه سبز یا (Evergreen Content) یاد می‌کند و ارزش و بهای بالایی برای آنها لحاظ خواهد کرد.
  • حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود.
  • به همین دلیل، اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات شما قابل خزیدن و دیده شدن توسط ربات گوگل هستند مهم است.

امروزه تعداد کاربرانی که از طریق موبایل از صفحات وب دیدن می کنند، خیلی بیشتر از کاربران کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ هستند. بنابراین این موضوع مهم است که در هنگام طراحی سایت و طرح محتوا و… به واکنش گرا بودن درست نسبت به دستگاه های موبایل توجه کنیم. سایت شما چه در دستگاه های موبایل چه در کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ باید با سرعت بارگذاری شود. موتورهای جستجو به خصوص گوگل در درجه نخست به تجربه کاربری و رضایت کاربر اهمیت می دهند.

الگوریتم گوگل چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

در حالی که عبارت «بهترین جاروبرقی» حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط ​​13000 جستجوی ماهانه). اما این عبارت ماهیت تحقیقی بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصولی از سایت دیجیکالا، راهنمای خرید را نشان می دهد. اما مردم بیشتر به دنبال نتایجی از جنس صفحات برندها و فروشگاه های اینترنتی هستند و به همین دلیل است که گوگل وب سایت های دیجی کالا، ایمالز و ترب را نشان میدهد.

سایت الکسا:

گوکل منبعی است که انتها ندارد فقط کافیست اصول آن را پیاده نمایید تا بیشتری کاربر و ترافیک را از آن خود نمایید. اصول سئو نیز همان قوانینی است که باعث میشود کاربر بهتر و راحت تر در سایت شما گردش نماید و سپس کاربر وفادار سایت شما گردد. باید سعی کنین برای کاربران سایت تون ارزشی خلق کنین که در نهایت شما را به عنوان بهترین انتخاب کنن.

به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر چقدر جایگاه سایت بالاتر باشد افراد بیشتر سایت شما را بازدید می کنند. Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد.

اصلاً چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟

دامین آتوریتی که با نماد DA نمایش داده می‌شود، عددی مابین 1 تا 100 است که هرچه این عدد بالاتر باشد، دامنه سایت از اعتبار بیشتری نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو برخوردار خواهد بود. دنیای سئو کمی پیچیده است اما بیشتر افراد می توانند به سادگی پایه و اساس آن را درک کنند. حتی دانش بسیار اندک در زمینه سئو نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. آموزش های رایگان سئو به طور گسترده در سرتاسر اینترنت وجود دارد (مانند همین مقاله ای که مطالعه می کنید!). شما می توانید با تمرین مداوم نکات سئو و اجرای آنها به هدف خود دست پیدا کنید. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.