سازه های فلزی صفا گروه صنعتی صفا | fouladgostar

سازه های فلزی صفا گروه صنعتی صفا | fouladgostar

شرکت ذوب آهن اصفهانی که به عنوان اولین کارخانه فولاد در کشور معرفی می‌شود، در حقیقت چهار پنج سال بعد از شرکت ملی صنایع فولاد ایران توسط حکومت وقت ساخته و کوره‌هایش گرم شد. حالا اما «ذوب آهن اصفهان» است که حرف اول را در تولید فولاد ساختمانی می‌زند و بعد از آن، کارخانه فولاد مبارکه و فولاد خوزستان قرار دارند. ازجمله شرکت‌های وابسته مجتمع فولاد مبارکه اصفهان می‌توان به شرکت فولاد هرمزگان جنوب، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان و … مقاطع فولادی تولیدشده در کارخانه فولاد هرمزگان عمدتاً فولادهای کربنی برای کاربرد نورد به‌صورت گرم و سرد هستند. محصولات تولیدی این شرکت برای پروفیل‌سازی، لوله‌های آب، نفت ومخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی، ساخت ورق بدنۀ خودرو، بدنۀ لوازم‌خانگی و همچنین کاربردهای ویژه مانند ورق‌های قلع اندود و گالوانیزه به کار می‌روند.

  • به آلیاژهای آهن که دارای حدود 2 هزارم درصد تا 2 درصد کربن باشند فولاد گفته می‌شود.
  • درمورد تجهیزات این کوره ها می توان به پمپ های هیدرولیک، کمپرسور هوا، سیستم پنوماتیک شیلنگ هوادهی، رولبرینگ و غلتک ها انواع کابل و سیم های بکسل و زنجیری، موتور گیربکس، ترانسفورماتور و…
  • سوراخ کاری تا ضخامت 50 میلیمتر بدون محدودیت جابجایی با ایمنی بالا را میسر می سازد.
  • آب از بالا و پایین با فشار کنترل شده بر روی سطوح ورق ریخته میشود در زمان حرکت ورق از میان ماشین کوئنچ، غلطک ها با فشار کنترل شده ای که بر سطح بالایی و پایینی ورق اعمال می کند از تاب برداشتن آن جلوگیری می کند.
  • محصولات فولادی نهایی همچون تیرآهن، ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق قلع اندود، ورق اسیدشویی شده، میلگرد، انواع کلاف و لوله و نبشی و ناودانی کاربردهای گوناگونی دارند.
  • زیرا قدرت مکش تأثیر بسیار زیادی در جمع آوری انواع آلودگی ها گوناگون در صنایع فولاد، آهن و مس را دارد.

همچنین فرآیند حرکت مواد داخل کوره توسط دوربین هایی کنترل می گردد، که این فرآیند توسط ستون ها و تیرهای ثابت و متحرک صورت می پذیرد. خنک سازی ستون ها و تیرهای داخل کوره بوده توسط سیرکولاسیون آب مدار بسته انجام می شود. هوای پیشگرم توسط فن هایی با استفاده از سیستم رکوپراتور گرم شده و جهت تامین هوای سوخت مشعل ها به این مسیر فرستاده می شود.

تماس با سام تجهیز

به همین ترتیب، این نوع ماشین‌ها به طور گسترده در آن دسته از فرآیندهایی که محصولات باید در حالت تبرید قرار گیرند، استفاده می شود. در مورد عملکرد آن باید بدانید که ماشین‌های صنعتی هیدرولیک آنهایی هستند که از طریق تولید انرژی جنبشی کار می‌کنند. برای این کار، عبور یک سیال افزایش می‌یابد تا هوا را از یک ناحیه به ناحیه دیگر منتقل کند.

وسایل کارگاه چاپ

استفاده از مواد خاك، فشرده سازی و فرمت اولیه، درجه حرارت مناسب، سطح مقطع صحیح، اندازه واضح، سطح مناسب، سطح خوب، قوانین نهایی، طول مناسب برای نیاز به فرایند نورد است. در این  تجهیز با توجه به نتایج حاصل از آزمون آلتراسونیک از هر طرف از لبه های ورق به اندازه مورد نظر بریده می شود تا عرض ورق به اندازه مورد نیاز رسانده شود. یک طرف این تجهیز ثابت بوده و طرف دیگر آن نسبت به عرض ورق قابل حرکت می باشد و بر اساس عرض ورق درخواستی تنظیم می گردد.

البته ذوب آهن محصولات فرعی هم دارد، مثل؛ چدن جامد، قطران، گسيلن، تولوئن، بنزن، سولفات‌آمونيوم، كك، سرباره فولادسازی و كوره بلند، غبار مرطوب فولادسازی (لجن صنعتی)، آهك، اكسيژن گاز و مايع و ازت فولاد گستر کیانی مايع. در حال حاضر ذوب‌آهن اصفهان تنها شرکتی است که از فرآیند کوره بلند برای تولید فولاد استفاده می‌کند. قیمت میلگرد ذوب و دیگر محصولات فولاد ساختمانی این شرکت نسبت به کارخانه‌های دیگر کمتر است و از طرفی تیرآهن های این کارخانه به دلیل وسعت سایز، طرفداران بیشتری دارد. ذوب‌آهن اصفهان بزرگ‌ترین کارخانه فولاد ایران و بزرگترين توليدكننده محصولات طويل در خاورميانه است که انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. درست است که قرارداد ساخت این کارخانه سال ۴۴ بسته شد اما ساخت و تکمیلش تا سال ۵۰ طول کشید.