سناتور سابق جان رابرتز و دیوان عالی – جاناتان تورلی را محکوم کرد


یوتیوب Screengrab

امروز صبح، جان رابرتز، رئیس قاضی باید بلند شود، به آینه نگاه کند و بگوید: «من لایق چیزهای خوب هستم. من حق دارم سهم خود را از خوشبختی دریافت کنم. من از کتک زدن خودم امتناع می کنم. من آدم جذابی هستم. بودن با من لذت بخش است.» آن مانترا از SNL’s “تصدیق روزانه با استوارت اسمالیپس از آن که کمدین سابق اسمالی (و سناتور سابق ایالات متحده) آل فرانکن، رابرتز را یک “شرور” و دادگاه او را “غیر قانونی” در حمله اخیر به موسسه اعلام کرد، من، به نظر می رسد.

اکنون که فرانکن به یک پاد،ت به ،وان یک پلتفرم عمومی روی آورده است، ژاکت های راحت از بین رفته اند و استوارت اسمالی تیره ظاهر شده است. اسم آن را «محکومیت های روزانه با الفرانکن» بگذارید.

فرانکن اعلام کرد که «دادگاه در حال حاضر یک نهاد بسیار تفرقه‌انگیز است، در حال حاضر. و دادگاه عالی برای من نامشروع است.» او افزود که رابرتز برای رهبری چنین دادگاه تفرقه‌انگیز یک “شرور” است.

رابرتز باید به خاطر داشته باشد که فرانکن ممکن است “مربی دلسوز، عضو چندین برنامه 12 مرحله ای باشد، اما او یک مربی دلسوز نیست. [sitting Senator]”

فرانکن استعفا داد از سنا در سال 2017 در میان اتهامات آزار ،.

او همچنین چندان اهل مشروطه نیست.

دیوان عالی کشور مدتهاست که موضوع خشم عمومی در مورد تصمیمات غیرمحبوب بوده است. این برای مقاومت در برابر خواسته های عمومی یا سیاست برای حکومت بر اساس حاکمیت قانون طراحی شده بود. به عبارت دیگر، به م،ای “ضد ا،ریت” است – مقاومت در برابر فشارهای ا،ریت کشور برای حمایت از ارزش ها و حقوق قانون اساسی.

اولین رئیس دیوان عالی، جان جی، به قدری منفور بود که یک بار اظهار داشت که می تواند “شب در سراسر کشور در پرتو نور” سفر کند. [my] پیکره های سوزان.» یکی از سرمقاله ها اعلام کرد: «جان جی، آه! خائن آرک – او را بگیر، غرقش کن، زنده اش کن.» جمعیت جی را به شکل مجسمه سوزاندند، از جمله اوباش کنتاکی که مجسمه‌اش را با باروت پر ،د، گیوتین ،د و سپس منفجر ،د.

بعدها، جان مارشال، قاضی ارشد نیز پس از نوشتن نظر معروف در فیلم Marbury v. در طول دوره حذف تبعیض نژادی، قاضی ارشد، ارل وارن، به شکل مجسمه سوزانده شد.استیضاح ارل وارنکمپین در سراسر کشور راه اندازی شد.

امروز این چپ است که خواستار جمع آوری دادگاه و تقبیح مشروعیت دادگاه است.

سناتور الیزابت وارن، D-M،، دادگاه عالی را غیرقانونی اعلام کرده و از دادگاه خواسته است تا نظرات خود را علیه “افکار عمومی گسترده” ارائه کند.

نماینده ال،اندریا اوکاسیو کورتز، D.N.Y. حتی ارزش موسسه را زیر سوال برد: «ساختار فعلی چقدر به درد ما می خورد؟ و فکر نمی‌کنم اینطور باشد.»

در سال 2020، سن. چاک شومر (DN.Y.) در مراحل دیوان عالی کشور اعلام شد: “من می خواهم به شما بگویم، [Justice] گورسوچ، من می خواهم به شما بگویم، [Justice] کاوانا، تو گردباد را رها کردی و بهای آن را می پردازی. اگر با این تصمیم‌های افتضاح جلو بروید، نمی‌د،د چه چیزی به شما ضربه می‌زند.»

فرانکن علاوه بر مناقشات بر سر سفر و مزایای مالی برای قضات، به تصمیمات دادگاه که کشور را “ت،یم” کرده است، اعتراض می کند. این به همان اندازه خنده دار سطحی است که بازی قبلی او. کشور بر سر حقوق سقط جنین ت،یم شده است. با این حال، فرانکن معتقد است که دادگاه در تصمیم گیری علیه طرف او اشتباه کرده است. ت،یم بندی قبلی به نفع سقط جنین کاملا قابل قبول بود. اکنون “حزب” است زیرا دیگر با فرانکن و چپ در مورد مسائل اصلی حکومت نمی کند. البته قبلاً جناحی یا نامشروع نبود، زیرا چنین بود. . . خوب . . . درست.

چیزی که به طور خاص طنز آمیز است این است که رابرتز نمی خواست Roe v. Wade را باطل کند. او به تنهایی به حفظ دکترین رای داد و در عین حال استاندارد را تنظیم کرد.

با این وجود، فرانکن اعلام کرد: «من فکر می‌کنم که رئیس دادگاه در واقع بسیار بیشتر از آن چیزی که مردم فکر می‌کنند برای این ت،یم مقصر است. من فکر می‌کنم رابرتز در این کار بسیار شرورتر از آن چیزی است که مردم به او اعتبار می‌دهند.»

رابرتز با توجه به آرای مکرر او با چپ دادگاه در پرونده های اصلی، هدف کنجکاوی چپ است. او نهادگرای نهایی است که از مداخله دادگاه در حوزه های حساس سیاسی بیزاری می کند. با این حال، او همچنین یک حقوقدان وظیفه شناس است که به انجام آنچه از نظر قانون اساسی درست است، نه آنچه از نظر سیاسی محبوب است، رأی خواهد داد.

من اغلب با اعضای دادگاه مخالفم، اما هرگز صداقت یا نهاد آنها را زیر سوال نبرده ام. در واقع، عموم مردم همان احترام را برای دادگاه قائل هستند. در DNA ما وجود دارد. علیرغم تماس دائمی برای جمع ، یا حتی حذف دادگاه از سمت چپ در MSNBC و CNN، مردم علیرغم تنها نیمی از این نهاد همچنان متعهد هستند. داشتن نظر مساعد از دیوان. با این حال، محبوبیت رئیس جمهور حتی کمتر است و محبوبیت کنگره تنها 26 درصد است.

با وجود این اختلافات و نظرسنجی‌ها، تعداد کمی از ما رئیس‌جمهور یا کنگره را «نامشروع» می‌خو،م. با این اقدامات، دیوان عالی کشور با تنها 48 درصد اعلام نظر مساعد، یک ضربه ناامید است.

البته هیچکدام از اینها برای رئیس دادگستری که مثل همه دوست دارد دوستش داشته باشد آسان نیست. به همین دلیل است که رئیس باید هر روز به آینه زینتی نزدیک اتاقش برود و بگوید “من یک کار عالی انجام خواهم داد. [hearing] امروز! و من به مردم کمک خواهم کرد! چون من به اندازه کافی خوب هستم، به اندازه کافی باهوش هستم، و مردمی که من را دوست دارند!»


منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/02/daily-condemnations-with-al-franken-former-senator-denounces-john-roberts-and-the-supreme-court/