قیمت هارد کامپیوتر خرید هارد HDD روز 10 مرداد آی تی بازار

در‌واقع این هارد دیسک هم ظرفیت بالایی را ارائه می‌دهد و هم از سرعت زیادی را در انتقال اطلاعات برخوردار است؛ در این صورت بهترین عملکرد را در نوع خود ارائه می‌دهد و با دوام بالای خود، مدت زمان زیادی شما را در نگهداری اطلاعات همراهی می‌کند. در مقایسه با استفاده ساده از ظرفیت ذخیره سازی داخلی رایانه، هارد دیسک‌های اکسترنال راه حل مفیدی هستند، اما خطرات و محدودیت‌هایی دارند که باید در نظر گرفته شوند. مانند یک هارد دیسک داخلی، هاردهای اکسترنال نیز با خطر از دست دادن اطلاعات همراه هستند. این می‌تواند ناشی از حملاتی مانند بدافزار یا ویروس‌ها باشد، یا می‌تواند ناشی از آسیب‌های طبیعی و زوال مانند نور زیاد خورشید یا گرما، قرار گرفتن در معرض مایعات، گرد و غبار، یا تداخل میدان‌های مغناطیسی دیگر باشد. فقط در هنگام خرید توجه داشته باشید که هارد اینترنال کیس کامپیوتر با رم کامپیوتر تفاوت دارد؛ در واقع رم وظیفه ذخیره سازی کوتاه مدت اطلاعات و هارد وظیفه ذخیره سازی دائمی اطلاعات را بر عهده دارد. یک کامپیوتر می تواند چندین هارد اینترنال داشته باشد که این بدان معناست که چندین هارد قادرند وظیفه ذخیره سازی فایل های شما و همچنین نگهداری سیستم عامل های چندگانه را انجام دهند.

  • با وجود ظهور SSD هنوز هم به دلیل ارزان‌تر بودن هاردها، این تجهیزات ذخیره‌سازی از محبوبیت بالایی به خصوص برای ذخیره حجم بالای اطلاعات برخوردار هستند.
  • همچنین نخواندن هارد اکسترنال در ویندوز ۱۰ و رفع مشکل آن یکی از مهمترین سوالات کاربران رایانه کمک است که به صورت کامل برای شما در مطلب بالا بیان شده است.
  • رایانه خود را به محل اصلی ش منتقل کنید و همه لوازم جانبی و کابل‌ها را به آن وصل کنید تا از درایو جدید خود لذت ببرید.

هارد دیسک های HDD  به طور معمول 6 وات گرما مصرف می کنند و هارد دیسک های SSD در حدود 4 وات انرژی را صرف خواهند نمود به طوری که در حالت Standby حتی به 2 وات نیز کاهش پیدا می کند که می تواند بهترین حالت ممکن برای سیستم شما به حساب آید. وظیفه این قسمت فقط چرخاندن صفحات می باشد، به طوری که هد بتواند تمام داده های دیجیتالی را بر روی صفحات بخواند و بنویسد. این موتور چرخان می تواند از 4200 تا دور در دقیقه بچرخد و تمام محتوا را بدون هیچ عیب و نقصی نمایش دهد و یا ذخیره سازی نماید. وظیفه کنترل کننده، تمام حر کت های بازوی مکانیکی را به همراه کارایی سایر بخش های هارد بر عهده دارد. عملکرد این قسمت از هارد بسیار دقیق می باشد چرا که هماهنگی های لازم بین قطعات کامپیوتر را این بخش مرکزی انجام می دهد.

انواع هارد دیسک

هارد شرکت های مختلف درصد خرابی متفاوتی نسبت به شرکت های دیگر دارند که به HDD Failure Rate معروف است. با توجه به آمار هاردهای شرکت Toshiba و بعد Seagate در مقایسه با Western digital و HGST درصد خرابی بیشتری دارند. پس از اینکه این داده ها دریافت شد Head داده های مورد نظر را به ابتدای Actuator می فرستد تا داده ها بتوانند به صورت ۰ و ۱ به کنترل کننده ی دیسک ارسال می شود سپس مورد پردازش قرار می گیرند . که اگر هریک از این عناوین را بشنوید لازم است بدانید منظور همان هارد دیسک  یا همان هارد کامپیوتر است که در این مقاله شرح می دهیم. از طریق بخش راهنمای خرید می‌توانید محصولات برتر بازار که زومیت آن را توصیه می‌کند را نیز مشاهده کنید.

پارتیشن‌ بندی هارد دیسک چیست؟

بدین ترتیب در برابر افزایش بهای اندک نسبت به درایوهای هارد استاندارد، افزایش عملکرد خوبی به دست می‌آید. هاردها در دو نوع اکسترنال و اینترنال در بازار موجود هستند که در دو نوع مختلف از نظر فناوری و عملکرد موجود می باشند که هاردهای  SSD و HDD مهمترین و کاربردی ترین آنها هستند. کاربران با در نظر گرفتن عملکرد خود می توانند مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند و بهره وری لازم را ببرند که در اینجا ما با بحث مختصری در مورد انواع هارد شما را با چگونگی کارکردشان آشنا می سازیم. یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن / نوشتن هارد دیسک، سرعت چرخش صفحات درون آن است. هرچه سرعت چرخش هارد بیشتر باشد، تاخیر دسترسی به داده ها نیز کمتر می شود چون چرخیدن صفحات است که سکتور داده ها را زیر هد خواندن/نوشتن قرار می دهد. خرید هارد اینترنال (Internal HDD) ممکن است برای برخی از کاربران کمی مشکل باشد و دلیلش هم آشنا نبودن آن ها با فاکتورها و معیارهای مهمی است که در هنگام خرید هارد باید به آن ها توجه کنند و نکات قابل ذکری که باید در نظر داشته باشند.

هارد اکسترنال یا هارد اینترنال

برای خواندن و نوشتن بر روی سطح صفحات، درایو از یک قطعه کوچک الکترومغناطیسی استفاده می‌کند که یک سر این قطعه در انتهای بازوی محرک واقع شده‌است و هر سر آن روی سطح صفحه می‌باشد. صفحات با سرعت بسیار بالایی در حال چرخش هستند تا به نوک‌های بازوی محرک اجازهٔ حرکت سریع را بدهند. در مقابل نوک دیگر بازوی محرک مرکز چرخش بازوست و در قسمت انتهایی آن یک پیچک صدا وجود دارد که سر بازو را حرکت می‌دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار