ممنوعیت تبعیض وزن در شهر نیویورک با سایر مسائل حقوقی اضافه وزن است


در ، وگاس، Heart Attack Grill برای افراد دارای اضافه وزن و چاق خدمات ارائه می دهد. گریل حمله قلبی تعدادی از بزرگترین همبرگرهای موجود و مطمئناً بیشترین کا،ی را که هر غذایی دارد سرو می کند – یک نوع برگر حدود 9982 کا،ی دارد. برخی از رستوران ها وانمود می کنند که جایگزین های سالمی مانند سالاد مک دونالد ارائه می دهند. در گریل حمله قلبی، هیچ تظاهر به تغذیه سالم وجود ندارد. در عوض، چاقی جشن گرفته می شود. پیشخدمت‌ها لباس پرستاران می‌پوشند و هر،ی که یک برگر سه‌گانه یا چهارگانه بای‌پس را تمام کند، می‌تواند با ویلچری که توسط «پرستار» شخصی‌اش هل داده می‌شود، آنجا را ، کند. اگر یک مشتری بیش از 350 پوند وزن داشته باشد، به صورت رایگان غذا می خورد.

گریل حمله قلبی به طرز طنز آمیزی از آمریکای چاق پوچ استقبال می کند، اما آنچه در وگاس می گذرد معمولاً در وگاس باقی می ماند. در حالی که پذیرش چاقی ممکن است در شهر گناه قابل قبول باشد، اما اگر باید توسط قانون محافظت شود، قابل بحث است. با این حال، شهر نیویورک این یادداشت را دریافت نکرده است که «فرهنگ» چاقی باید بیشتر تقلید آمیز باشد تا واقعیت.

پیشنهاد شهر نیویورک شورای شهر نیویورک با اختلاف 44 نفر لایحه ای علیه تبعیض وزن. در صورت تصویب، این لایحه وزن، نژاد، ،ت، سن، مذهب و گرایش ، را به فهرست ویژگی‌های محافظت شده از تبعیض اضافه می‌کند. قانون پیشنهادی کارفرمایان و مشاغل را از تبعیض بر اساس وزن در اشتغال، مسکن و دسترسی به مسکن عمومی منع می کند. هر گونه شکایت در مورد تبعیض وزن توسط کمیسیون حقوق بشر شهر که به شکایات مشابه در مورد نژاد، ،ت و بارداری رسیدگی می کند، بررسی می شود.

نیویورک سیتی به چندین ایالت برای محافظت در برابر تبعیض وزن، از جمله میشیگان و ایالت واشنگتن و شهرهایی مانند ناحیه کلمبیا ملحق خواهد شد. نیوجرسی و ماساچوست در حال بررسی لوایح مشابهی هستند.

در جلسه شورای شهر چند نفر به این لایحه شهادت دادند. دانشجویی گفت که میزهایی که ک، های درس دانشگاه نیویورک برای او بسیار کوچک بودند. یکی از اعضای اپرای متروپولیتن گفت که او برای انجام عمل جراحی یا ابتلا به اختلال خوردن با شرمساری بدن و فشار مواجه شده است. یک راننده اتوبوس در نیوجرسی گفت که پس از ناکامی در معاینه پزشکی شغل خود را از دست داده است. یک آتش نشان گفت که به او گفته شد که در یک ماه 71 پوند وزن کم کند.

جمعیت شهر نیویورکآیا وزن معمولا یک انتخاب است؟

تغییر ا،ر خصوصیات قانونی محافظت شده به تنهایی دشوار است، اگر نگوییم غیرممکن است. این شامل نژاد، جنس، سن و گرایش ، است. در حالی که دین قابل تغییر است، همچنین به صراحت تحت متمم اول قانون اساسی حمایت می شود.

در مقابل، وزن به صراحت توسط قانون اساسی حمایت نمی شود و همچنین مطمئن نیست که حداقل با یک تلاش متواضع نمی توان آن را تغییر داد. وزن اغلب با رژیم غذایی و ورزش قابل تغییر است. بسیاری از مردم ممکن است بر این باور باشند که راحت تر است که از افراد چاق انتظار داشته باشیم که زندگی خود را تغییر دهند تا اینکه از جامعه بخواهیم آنها را تطبیق دهد، به خصوص اگر لاغری منجر به داشتن بدنی سالم تر و سالم تر شود.

عمر طول، تر افزایش وزن بیش از حد بیشتر به سیگار کشیدن شباهت دارد که مشمول «مالیات اخلاقی» می شود تا یک ویژگی غیرقابل تغییر مانند ،ت یا نژاد که می تواند به طور ناعادلانه مورد هدف قرار گیرد.

با این حال، ممکن است یک جزء ژنتیکی نیز در افزایش وزن وجود داشته باشد. اگر وزن از زیست شناسی باشد تا انتخاب، آنگاه بیشتر شبیه سایر صفات محافظت شده خواهد بود. مشکل اینجاست که افراد سنگین زیادی هستند که تلاش می کنند و شکل خود را تغییر می دهند. اگر نگوییم غیرممکن، جدا ، افرادی که به دلیل سبک زندگی ناسالم سنگین هستند و افرادی که به دلیل ژنتیکشان بیش از حد بزرگ هستند، دشوار خواهد بود. حتی اگر علت طبیعی بود، بسیاری از این افراد همچنان می توانستند با ورزش و رژیم لاغر شوند.

تبعیض وزن نمی تواند نگر، های ایمنی مشروع را نادیده بگیرد

وزن نیز از این جهت متفاوت است که ممکن است نگر،‌های ایمنی مشروعی وجود داشته باشد که ویژگی‌هایی مانند نژاد یا ،ت وجود ندارد. سواری، وسایل نقلیه، داروها و فعالیت‌های دیگری وجود دارند که به دلیل ظرفیت فیزیکی مخاطب یا اندازه کاربر محدود می‌شوند. ترن هوایی و اتومبیل ها اغلب با ظرفیت های وزنی خاص طراحی می شوند. هر ،ی که خارج از طرح وزن مورد نظر وزن می کند، ممکن است نه تنها برای خودش، بلکه برای اطرافیانش نیز خطر ایجاد کند.

همچنین برخی از اشکال تبعیض وجود دارد که نه تنها قانونی بلکه معقول است. یک مرد نابینا نمی تواند خلبان هواپیمایی باشد زیرا معلولیت او ممکن است خود و مسافران را به خطر بیندازد. به طور مشابه، راننده اتوبوسی که از نظر جسمی بیش از حد بزرگ است که نمی‌تواند روی صندلی اتوبوس بنشیند، ممکن است نتواند کار خود را با خیال راحت انجام دهد، که نه تنها او، بلکه مسافران را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. به همین ترتیب، از آتش نشان نیز انتظار می رود که تج،ات سنگین یا حتی افراد را برای انجام وظیفه خود حمل کند. اگر وزن او مانع از انجام کار ایمن شود، باید از او انتظار کاهش وزن داشت. اگر «ناتو،» دیگران را در معرض خطر قرار دهد، تبعیض نه تنها باید قانونی، بلکه حتی ضروری باشد.

آیا یک وکیل می تواند در مورد ادعای تبعیض وزن من کمک کند؟

ادعای تبعیض وزن ممکن است نیاز به تجزیه و تحلیل حقوقی دقیق داشته باشد که شامل پوشش تحت قو،ن ایالتی، فدرال و شهرداری است. برخلاف شهر نیویورک، ا،ر حوزه های قضایی آمریکا به طور خاص تبعیض بر اساس وزن را ممنوع نمی کنند. آ وکیل تبعیض می تواند به ارزیابی ادعای شما، ثبت نمایندگی صحیح و شکایات دادگاه کمک کند و بهترین نتیجه را برای پرونده خود به دست آورد. برع،، اگر به دلیل تبعیض وزن از شما شکایت شود، به یک وکیل نیاز خواهید داشت.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/06/16/new-york-citys-ban-on-weight-discrimination-is-overweight-with-other-legal-issues/