پست مهمان توسط پروفسور کوفی: شکاف جنسیتی در تجاری سازی اکتشافات علمی


پست مهمان توسط مارلین کوفی، استادیار اقتصاد دانشگاه تورنتو و پژوهشگر دانشکده NBER. این پست بخشی از مجموعه ای است از طرح آزمایشی تنوع، که نوآوری فراگیر را از طریق تحقیقات دقیق پیش می برد. اولین وبلاگ این مجموعه اینجا است و منابع اولین کنفرانس ابتکار در دسترس است اینجا.

تنوع و گنجاندن در علم و تجاری سازی جزء لاینفک نوآوری، رشد اجتماعی و اقتصادی است. در حالی که پیشرفت‌هایی در افزایش نمایندگی و فراگیری در STEM حاصل شده است، عوامل پیچیده‌ای در بازی وجود دارد که مانع درک جامع موانعی می‌شود که گروه‌های کم نمایندگی در این زمینه‌ها با آن‌ها مواجه هستند. امروز، من بر روی یک نکته چالش برانگیز در مراحل بعدی اختراع تمرکز خواهم کرد: تجاری سازی یک کشف علمی. در یک مطالعه تحقیقاتی با مت مار،، ما پویایی ،تی تجاری سازی علمی را در قانون کامل تحقیق علمی توصیف می کنیم.

یکی از نکات برجسته مطالعه ما این است که نشان دهیم به ،وان یک جامعه، ما در مراحل اولیه فرآیند تولید علمی پیشرفت های زیادی در رابطه با تعادل ،تی داشته ایم. با تجزیه و تحلیل 70 میلیون مقاله علمی، شاهد رشد م،ادار مشارکت ،ن در تولیدات علمی هستیم. در سال 1980، از هر 5 مقاله منتشر شده به سختی یکی شامل یک نویسنده زن بود. تا سال 2020، این رقم از 50 درصد فراتر رفت. این افزایش نشان دهنده یک تغییر فرهنگی قابل توجه در جامعه علمی است. نشان داده شده است که تنوع در علم باعث تحریک نوآوری و ارتقای شناخت بالاتر در جامعه دانشگاهی می شود. این یک پیروزی نه تنها برای ،ن درگیر بلکه برای کل جامعه است.

با این حال، این دستاوردها برای ،ن در مراحل اولیه تولید علمی، مشکلات احتمالی را بعداً پنهان می کند. ی،ی، نکته کلیدی مطالعه ما این است شکاف ،تی قابل توجهی برای تجاری سازی اکتشافات علمی باقی مانده است. با توجه به اینکه شکاف ،تی در تجاری‌سازی را بزرگ‌ترین شکاف در میان اکتشافاتی است که بیشتر مورد استناد قرار می‌گیرند و پتانسیل تجاری بالاتری دارند، مطالعه خود را ،وان می‌کنیم و به این اکتشافات غیرتجاری اشاره می‌کنیم:C،atts در اتاق زیر شیرو،” پس از نقاش و چاپگر زن مشهور مری کاسات.

دلایل اصلی این شکاف چیست؟ به ،وان مثال، ممکن است سرمایه‌گذار، که سرمایه‌گذاری اولیه تلاش‌های تجاری‌سازی را تأمین می‌کنند، علیه ،ن تعصب داشته باشند یا اینکه ،ن شبکه‌های اجتماعی محدودی برای کمک به انتقال اکتشافات علمی خود به مرحله بعدی داشته باشند. در حالی که چندین توضیح بالقوه را بررسی کردیم، شواهد محدودی پیدا کردیم که این عوامل سمت عرضه به تنهایی می‌توانند این شکاف را توضیح دهند. در عوض، یافته‌های ما نشان می‌دهد که شکاف ،تی عمدتاً در تلاش‌های تجاری‌سازی که با همکاری شرکت‌های موجود انجام می‌شود، پدیدار می‌شود و به سمت سوگیری احتمالی از طرف شرکت اشاره می‌کند.

حال، بیایید ارتباط این یافته ها را با جامعه در نظر بگیریم.

در هسته خود، نمایندگی ناکافی ،ن در تجاری سازی اکتشافات علمی نشان دهنده از دست دادن عظیم پتانسیل است. ،ن پروژه‌های تحقیقاتی نوآورانه را رهبری می‌کنند، مقالات علمی پراستناد تولید می‌کنند و کمک‌های قابل توجهی به جامعه تحقیقاتی می‌کنند. با این حال، اکتشافات آنها اغلب “در اتاق زیر شیرو،” رها می شود، تجاری نشده و کم استفاده می شود، که حاکی از اتلاف احتمالی منابع انس، و فکری است. این “C،atts در اتاق زیر شیرو،” نشان دهنده فرصت های از دست رفته برای افزایش رفاه اجتماعی و رفاه اقتصادی است.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که شکاف ،تی در تجاری‌سازی فقط یک مسئله ،نه نیست. این مسئله ای است که همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، ممکن است نوآوری را خفه کند، رشد اقتصادی را محدود کند و جامعه را از بهره مندی کامل از مشارکت نیمی از جمعیت خود باز دارد. بنابراین، مهم است که به خاطر داشته باشیم که در تمام مراحل فرآیند اختراع، فراگیری و تنوع را ارتقا دهیم و تلاش های خود را فراتر از مراحل اولیه جذب و آموزش استعدادهای جدید STEM گسترش دهیم. ما همچنین باید به آن صداهای متنوع در فرآیند حساس تجاری سازی اکتشافات علمی کمک کنیم. این تلاش جمعی باید همه ذینفعان از جمله ،ت، شرکت ها، سرمایه گذاران، دانشگاه ها و خود دانشمندان را درگیر کند.

ذهن‌های درخشان ما را از انواع پس‌زمینه‌ها احاطه کرده‌اند (،ت، نژاد، اجتماعی-جمعیت‌شناسی،…)، احتمالاً دارای بینش‌های ارزشمندی هستند که پتانسیل شکل‌دهی به دنیای ما را دارند. با این حال، مسئولیت ما این است که اطمینان حاصل کنیم که این ایده‌ها محصور و پنهان نمی‌شوند، بلکه در جایی که واقعاً می‌توانند تفاوت ایجاد کنند، آشکار شوند.

برای به روز رس، تحقیقات DPI ثبت نام کنید


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/07/commercializing-scientific-discoveries.html