چگونه مدیریت FBI در مورد تحقیقات بایدن می تواند کار را برای هور دشوار کند – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در نیویورک پست در مورد آ،ین تحولات در تحقیقات اسناد طبقه بندی شده بایدن است. آ،ین جستجو در روز اول در دفتر رابرت هور به ،وان بازرس ویژه انجام شد. او ممکن است متوجه شود که هر پرونده جنایی احتمالی قبلاً با تصمیمات FBI دشوارتر شده است.

در اینجا ستون است:

FBI در مورد آ،ین جستجوی خود در یکی از اقامتگاه های رئیس جمهور بایدن “همه روشن” را صادر کرد. این اعلامیه با روز اول منتشر شد رابرت هور، مشاور ویژه در حال کار در و، دادگستری

هور ممکن است متوجه شود که تیم حقوقی بایدن احساس می کند “همه چیز روشن است” فراتر از آ،ین جستجو گسترش می یابد. تشکیل پرونده جنایی پس از نحوه رسیدگی به تحقیقات می تواند چالش برانگیز باشد.

در هر مرحله، FBI رویکردی را اتخاذ کرده است که هر اتهام جنایی را به خطر می اندازد یا پیچیده می کند.

پس از اینکه اسناد طبقه بندی شده در دفتر سابق بایدن در دی سی پیدا شد، اف بی آی خانه را برای بیش از سه ماه دست نخورده ، کرد. در حالی که اخیراً معلوم شد که اف‌بی‌آی چند هفته بعد به آن دفتر رفت، طبق گزارش‌ها، آنها تصمیم گرفتند که مشاور شخصی رئیس‌جمهور را برای جستجو در اقامتگاه‌ها انتخاب کنند. پس از آن که بایدن هفته ها به این اقامتگاه ها سفر کرد، پس از آن که اف بی آی منتظر بود تا محل را جستجو کند.

جستجوهای خصوصی به وضوح از طریق این اسناد و جابجایی مطالب (و بالقوه سازماندهی شده) انجام شده است. علیرغم اینکه فرصت انجام و ثبت جستجوهای اولیه به اف بی آی داده شده است، اکنون باید به اظهارات مشاور خصوصی در مورد نحوه ، اولیه این اسناد، از جمله هرگونه علامت طبقه بندی قابل مشاهده، تکیه کند.

به ،وان مثال، برای بررسی اوراق، وکیل باید آنها را رسیدگی می کرد، آنها را مرتب می کرد و آنها را روی هم می گذاشت یا جعبه می کرد. این بدان م،است که شرایط اولیه برای تعیین اینکه آیا ،ی در مجاورت می‌توانست یک جلیقه طبقه‌بندی شده با حاشیه را ببیند یا اینکه یک سند طبقه‌بندی شده به طور جزئی یا کامل خارج از یک ژاکت است، از بین می‌رود.

اف‌بی‌آی به وکیل خصوصی نامعلوم اجازه داد تا در تمام این صحنه‌ها قدم بزنند و کابوس زنجیره‌ای از بازداشت را ایجاد کنند.

سپس هفته‌ها منتظر ماند تا ماموران خود را به مکان‌هایی مانند ساحل Re،both به ،وان مشاور بفرستد و بایدن‌ها در این ملک حضور داشتند.

همچنین مشخص نیست که اف بی آی چگونه این جستجوها را انجام داده است. گزارش‌ها اخیراً نشان می‌دهند که بایدن اطلاعات طبقه‌بندی شده را در دفترچه‌هایی که در جستجوهای قبلی کشف و ضبط شده بودند، گنجانده است. اگر درست باشد، این یک کابوس برای محققان است زیرا مست،م آن است که ماموران بیشتر از جستجوی اسناد طبقه بندی شده با علامت گذاری در ابتدای پاراگراف ها و بالای صفحات انجام دهند. آنها باید واقعاً مطالبی را بخوانند تا مشخص کنند که آیا بایدن مطالب طبقه بندی شده را گنجانده است یا خیر.

در انصاف FBI، همان رویکرد دست‌آزاری در ابتدا با ترامپ مورد استفاده قرار گرفت، زیرا FBI اجازه می‌داد تا مواد با امنیت بیشتر در Mar-a-Lago جمع‌آوری و ذخیره شوند.

دو تفاوت وجود دارد. اول اینکه ترامپ هرگز داشتن چنین مطالبی را انکار نکرد. او اصرار داشت که اجازه دارد پرونده ها را داشته باشد زیرا آنها را طبقه بندی نشده می دانست. دوم، در حالی که تیم ترامپ اصرار دارد که اف‌بی‌آی به اسناد دسترسی داشته است، ترامپ در برابر تلاش‌ها برای تحویل دادن همه اسناد مقاومت کرد. در واقع، FBI الگویی از ممانعت و اظهارات نادرست را مطرح کرده است.

با بایدن، اف‌بی‌آی نمی‌دانست اسناد ممکن است در کجا قرار داشته باشند. یافته ها با فضاهای مس، و اداری که بایدن در طول سال ها استفاده کرده همپوش، دارد. علاوه بر این، گزارش شده است که آنها می توانند هر گونه اسنادی را جستجو و ضبط کنند. آنها از این فرصت برای جستجوی همه این مکان‌ها استفاده ن،د، حتی پس از اینکه وکیل به اشتباه اعلام کرد که هیچ مطلب طبقه‌بندی‌شده دیگری در این مکان‌ها وجود ندارد.

اف‌بی‌آی دیگر با سایر مناطق احتمالی حاوی مواد طبقه‌بندی‌شده تهاجمی رفتار نمی‌کند. طبق گزارش ها، FBI هنوز گنجینه عظیم اسناد بایدن را جستجو نکرده است در دانشگاه دلاور ذخیره شده است. گزارش ها نشان می دهد که بایدن مطالب طبقه بندی شده را به ،وان سناتور حذف کرد و این سوابق آن دوره را پوشش می دهد. جستجوی چند مدرک در ساحل Re،both و نه دانشگاه (تقریباً 80 مایل دورتر) با یک کامیون اسناد مانند رانندگی از کنار اقیانوس برای رفتن به ماهیگیری در یک است، است.

نتیجه هور پرونده ای است که از گاراژ بایدن ،یف تر است. به سختی می توان دید که چگونه این تحقیقات بدون تأیید اینکه بایدن از مطالب طبقه بندی شده به وضوح کار کرده است، یک پرونده جنایی محکم به دست آورد. در این صورت، او هم قصد و هم آگاهی از تصرف غیرقانونی را در سال های قبل نشان داده است. همچنین انکار قاطعانه او از هرگونه دانش را شوم تر و جنایت آمیزتر جلوه می دهد.

در هر صورت، همانطور که بایدن دوست دارد به خود ببالد، هیچ یک از اینها «شفافیت» را نشان نمی دهد. تحقیقات با بخش کوچکی از اطلاعات افشا شده یا منتشر شده علیه ترامپ ادامه یافته است. نماینده جیمز کومر (R-Ky.) همچنین می گوید که بایگ، ملی از انتشار بی،ه مطبوعاتی در مورد این پرونده – چه توسط و، دادگستری یا کاخ سفید – مسدود شد. همراه با این واقعیت که تا بعد از انتخابات میان دوره ای هیچ چیزی علنی نشد، نشان می دهد که تیم بایدن می خواست این موضوع را ،ت نگه دارد.

در پایان، بایدن و ترامپ هر دو ظاهر بدی دارند، اما این برای ترامپ بد نیست.

جاناتان تورلی وکیل دادگستری و استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/02/02/all-clear-،w-the-fbi-handling-of-the-biden-investigation-could-make-things-difficult-for-the-special-counsel/