زوال شناختی ادعایی قاضی نیومن


توسط دنیس کراچ

این هفته، مرکز فدرال اسناد بیشتری را از کمیته ویژه ای که برای ارزیابی احتمال حذف قاضی پائولین نیومن از وظیفه فعال به دلیل ناتو، ذهنی یا جسمی مشکوک که می تواند بر توانایی های قضایی او تأثیر بگذارد، فاش کرد. دستور مورخ 16 مه 2023، بحث جامع تری در مورد نگر، های مربوط به عملکرد قاضی نیومن، از جمله نشانه هایی از مشکلات حافظه یا سردرگمی و کاهش بهره وری ارائه می دهد. این سند همچنین تحقیقاتی را شامل ارزیابی‌ها و سوابق پزشکی درخواستی می‌کند که قاضی نیومن از ارائه آنها خودداری کرده است.

کمیته ای که در 24 مارس 2023 تشکیل شد و متشکل از قاضی مور، قاضی پروست و قاضی تارانتو است، وظیفه دارد شکایت را بررسی کند، یافته های خود را ارائه دهد و توصیه هایی را ارائه دهد. دستورات متوالی در 7 آوریل، 17 آوریل و 3 مه 2023، به قاضی نیومن دستور داد تا یک ارزیابی عصبی و آزمایش عصب روانشناختی را انجام دهد که به اتفاق آرا توسط اعضای شورا بر اساس تغییرات قابل توجه در وضوح ذهنی او حمایت شد. قاضی نیومن با معاینات اجباری مخالفت کرد و استدلال کرد که او باید حق انتخاب متخصصان پزشکی که آنها را انجام می دهند داشته باشد و این معاینات باید دارای مرزهایی باشد.

دستور 16 مه بر ،وم انجام این معاینات با توجه به شواهد قابل توجهی که حاکی از ناتو، احتمالی است که ممکن است مانع از عملکرد قضایی قاضی نیومن شود، تاکید می کند. سپس این سند به تشریح نگر، های ابراز شده توسط کارمندان دادگاه در مورد صلاحیت قاضی نیومن می پردازد. گزارش‌های کارمندان بخش‌های مختلف، از جمله دفتر کارمند، فناوری اطلاعات، منابع انس،، و اتاق‌های قاضی نیومن، مسائلی مانند نقص حافظه، سردرگمی، پارانویا و ناتو، در اجرای وظایف ساده را برجسته می‌کند. به طور قابل توجهی، جزئیات اتهامات مکرر قاضی نیومن در مورد هک شدن ایمیل و رایانه او و اشکال در تلفن های او و همچنین مشکل در انجام کارهای روزمره مانند ورود به سیستم دادگاه، قرار دادن اشتباه اسناد دادگاه و فراموش ، اطلاعات است. قاضی همچنین در مورد قو،ن دادگاه سردرگمی نشان داده و با آموزش اجباری آگاهی امنیتی مبارزه کرده است. این مسائل حاکی از اختلال شناختی قابل توجه است، طبق دستور، نیاز به معاینه پزشکی.

در این سند همچنین اشاره شده است که “دو نفر از پنج نفر از کارکنان قاضی نیومن اخیرا استعفا داده اند و درخواست کرده اند که با قاضی نیومن تماس بیشتری نداشته باشند.” این می‌افزاید که «قاضی نیومن تهدید کرد که یکی از کارکنان را دستگیر و از ساختمان خارج می‌کند» و یکی دیگر از کارکنان «از حق خود در اصلاحیه پنجم قانون اساسی دفاع می‌کند که برای جلوگیری از متهم‌انگاری وقتی از او در مورد نقش و مسئولیت‌هایش در اتاق‌ها سؤال می‌شود، سکوت کند. به توصیه وکیلش.»


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/05/،essing-judicial-cognitive.html