ساده‌سازی فرآیند صلاحیت: تغییرات کلیدی در ثبت پتنت USPTO




توسط دنیس کراچ

در ایالات متحده، متخصصان ثبت اختراع باید دارای پیشینه علمی یا مهندسی باشند. در طول چند سال گذشته، اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) فرآیند صلاحیت را اصلاح کرده است. تقریباً همه وکلای ثبت اختراع با داشتن مدرک (A) دارای مدرک خاص (مانند مهندسی مک،ک) یا (B) با جمع آوری تعداد کافی از اعتبارات علمی یا مهندسی دانشگاه واجد شرایط هستند. این دو روش در بولتن ا،امات عمومی برای پذیرش در آزمون ثبت نام برای انجام فعالیت در پرونده های ثبت اختراع (GRB) به ،وان رده A و رده B شناخته می شوند.

USPTO قبلاً مسیر را برای ثبت‌کنندگان بالقوه با گنجاندن درجه‌های معمولی رده B در زیر رده A ساده کرده بود. این دفتر توضیح داد که “ادغام این درجات رده B در رده A، کارایی عملیاتی را افزایش می‌دهد و روند درخواست را برای پزشکان احتمالی پتنت تسریع می‌کند.” علاوه بر این، دفتر شروع به پذیرش مدارک پیشرفته تحت رده A کرد.

اخیراً دفتر چندین مرحله دیگر را انجام داده است:

1. ایجاد یک فرآیند بررسی سه ساله برای در نظر گرفتن اضافه ، مدارک واجد شرایط بیشتر.
2. لغو این قانون که مدارک علوم کامپیوتر تنها در صورتی می توانند واجد شرایط رده A باشند که از برنامه ای باشند که توسط کمیسیون اعتباربخشی علوم رایانه هیئت اعتباربخشی علوم رایانه یا کمیسیون اعتبارسنجی مح،اتی ABET تأیید شده باشد.

این اصلاحات جزئی فشار بر متقاضیان ثبت اختراع را کاهش می دهد و حجم کاری اداره ثبت نام و انضباط (OED) را کاهش می دهد.

قو،ن به روز شده همچنین شرایط را برای شهروندان غیر آمریکایی که به دنبال ثبت نام به ،وان وکیل ثبت اختراع هستند، روشن می کند. طبق مقررات، افراد غیرشهروندی که در خارج از ایالات متحده زندگی می کنند، به استثنای کانادایی های زیر 37 CFR 11.6(c) واجد شرایط ثبت نام به ،وان پزشکان ایالات متحده نیستند. با این حال، یک فرد غیر شهروندی که در ایالات متحده زندگی می کند می تواند در امور ثبت اختراع در برابر USPTO “به رسمیت شناختن محدودی برای انجام کار” ،ب کند، مشروط بر اینکه بتواند نشان دهد که چنین فعالیت هایی با وضعیت مهاجرت خود سازگار است. USPTO (1) مجوز متقاضی برای اقامت در ایالات متحده و (2) مجوز متقاضی برای کار یا آموزش در ایالات متحده را ارزیابی می کند.

این مقررات تجدید نظر شده بلافاصله لازم الاجرا هستند.





منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/05/streamlining-qualification-prac،ioner.html