مشخصات، خرید و لیست قیمت انواع سنگ گرانیت کیااستون | elitarchgroup

مشخصات، خرید و لیست قیمت انواع سنگ گرانیت کیااستون | elitarchgroup

استحکام بی نظیر این سنگ در کنار طرح و نقش فوق العاده زیبای آن را می توان به عنوان بهترین ویژگی های این سنگ مقررات ملی ساختمان در نظر گرفت. سنگ های کوآرتزیت در مقابل از خرد کردن سنگ های کوآرتزیت به وجود می‌آید که به آن رنگدانه و رزین (و ترکیبی از مواد شیمیایی به اسم پیونده) اضافه می‌کنند. البته بیشتر این ترکیب (حدود 92 تا 94 درصد آن) از سنگ کوآرتزیت تشکیل شده است. اما اگر کانتری می‌خواهید که تمام سنگ باشد، گرانیت را می‌توانید انتخاب کنید. گرانیت یکی از محبوب ترین و عمومی ترین مصالح ساختمانی است و هزاران سال است که از این سنگ در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود. سنگ گرانیت متداول ترین سنگ شناخته شده میباشد که در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد.

  • به دلیل استفاده از آن به عنوان سنگ فرش و به عنوان سنگ ساختمان ، استخراج سنگ گرانیت زمانی ، یک فعالیت بزرگ صنعتی بود.
  • البته کانی های دیگری هم چون میکا و آمفیبول نیز به مقدار کم تری در ایجاد آن نقش دارند.
  • سنگ های مرمریت مشکی در هنگام قرار گیری در مقابل نور خورشید، با گذشت زمان به حالت بور در می آیند.
  • موفقیت اساسی در اختراع ابزارهای برش و تیمار این سنگ با بخار آب، توسط الكساندر مك دونالد بود كه با الهام از دیدن نقش های سنگ گرانیت در مصر باستان ساخته شده است.

علاوه بر این در برخی موارد نیز قرمزی سنگ گرانیت می تواند ناشی از وجود اکسید آهن در دانه های سنگ آهن یا وجود فلدسپار در آن باشد و در واقع این همان فرایندی است که در فلز زنگ زده هم رخ می دهد. اما رنگ های مختلف گرانیت های ایرانی به علت وجود کانی ها در ساختارشان است. هم چنین جالب است که بدانید که میزان تقریبی کانی های رنگی در یک سنگ گرانیت بستگی زیادی به منبع اصلی سنگ مذاب سرد شده دارد که سنگ را تشکیل داده است. این سنگ به دلیل این که با شرایط و موقعیت جغرافیایی ایران سازگار است؛ معادن زیادی را به خود اختصاص داده است. ایران از نظر تولید سنگ گرانیت، بالا‌ترین درصد ساخت را برای خود به ارمغان آورده است.

مقایسه انواع سنگ‌ گرانیت

از بین گرانیت‌های مشکی قیمت معادن تویسرکان بالاتر از همنوعان خود مانند نطنز می‌باشد. این گرانیت از جمله سنگ‌های انحصاری ایران است که در دنیا با نام ایران شناخته شده. گرانیت سفید زاهدان نمره خوبی را در زمینه اعتبار ساب‌پذیری نیز کسب کرده است.

ویژگی‌های کلی سنگ گرانیت

با توجه به درصد کوارتز ، فلدسپات قلیایی (ارتوکلاز ، سانیدین یا میکروکلین) و فلدسپات پلاژیوکلاز در نیمه نمودار A-Q-P نامگذاری می‌شود. سنگ‌های گرانیتی مانند که از طریق سیلیس اشباع نشده‌اند ممکن است دارای فلدسپاتوئید مانند نفلین باشند و در نیمه نمودار A-F-P طبقه بندی می‌شوند. دیواره‌های کوچکی که دارای ترکیبی از گرانیت هستند آپلیت نامیده می‌شوند که اغلب با حاشیه های گرانیتی همنشین هستند.