واشنگتن به جنگ علیه توییتر و آزادی بیان می رود – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در این هفته در مورد کمپین اجبار ایلان ماسک برای بازگرداندن سیستم سانسور در توییتر است. کمپین علیه توییتر اکنون نیروهای متحد کامل جنبش ضد آزادی بیان را شامل می شود: ،ت، شرکت ها، سیاستمداران دموکرات، رسانه ها و البته افراد مشهور. با این حال، این اتحادی است که در گذشته ثابت شده است، اما این نیروی غیرقابل توقف با یک شی غیرقابل حرکت در ماسک برخورد کرده است. این یک جنگ کامل در کمربند است، اما ماسک هنوز بزرگترین سلاح خود را به طور کامل به کار نگرفته است: آزادی بیان.

در اینجا ستون است:

واشنگتن این هفته در شرایط جنگی کامل قرار دارد. نه، ماجرا از تهاجم روسیه به اوکراین یا موشک های کره شمالی و یا حتی گذشته نیست توسعه طلبی چینی. این در مورد توییتر و تهدید ایلان ماسک برای بازگرداندن حفاظت از آزادی بیان به رسانه های اجتماعی است.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق به ،وان ژنرال ستیزه جو ظاهر شده است که دیگران را برای کمپین فشار “سانسور یا بمیر” علیه توییتر جمع می کند.

مشکل اینجاست که شهروندان به تعداد زیادی به توییتر هجوم می آورند و ثبت نام می کنند. آنها بیشتر، نه کمتر، آزادی بیان می خواهند. طبق آمار منتشر شده توسط ماسک، بیش از دو میلیون ثبت نام جدید در روز نشان دهنده افزایش 66 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

یک خبرنگار این هفته چنان نگران بود که از او پرسید کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در مورد نگر، از این که میلیون ها نفر هنوز در توییتر ثبت نام می کنند و خواستار آن هستند که بدانند چه ،ی برای اقدام احتمالی فدرال “مراقب این موضوع است”.

کلینتون و دیگران که قادر به متقاعد ، کاربران برای پذیرش سانسور نیستند، بر شرکت ها و ،ت های خارجی فشار می آورند تا ماسک را از بازگرداندن آزادی بیان باز دارند. از آنجایی که کاربران از توییتر جدید استقبال می کنند، کمپین بر روی جلوگیری از ثبت نام آنها با حذف برنامه از فروشگاه های اپل و گوگل تمرکز کرده است. در عین حال، اپل به تحریم می پیوندد با خودداری از درآمد تبلیغاتی برای وادار ، ماسک به لغو تعهد خود در زمینه آزادی بیان.

اما ماسک بر روی سلاح نهایی برای پایان دادن به این جنگ نشسته است: خود آزادی بیان. با این حال، به چیزی بیش از اتهامات لفاظی مانند ماسک نیاز دارد که چرا مدیران اپل از آزادی بیان در آمریکا متنفرند؟

واقعیت این است که این چهره های رسانه ای و سیاسی مانند ماسک بیش از پیش نگران می شوند تهدید به انتشار فایل ها می کند در مورد سانسور گذشته داستان هایی مانند لپ تاپ هانتر بایدن.

ماسک دلیلی برای تعجب دارد که چرا تیم کوک مدیر عامل اپل به این کمپین ضد آزادی بیان بپیوندند. دلیل آن همانقدر واضح است که هوس کرده است. این تحریم ها مربوط به شرکت ها یا سهامداران نیست. در هر صورت، احتمال کاهش سود بیشتر است. این مربوط به خود مدیران است. بسیاری از متحدان چهره هایی مانند کلینتون هستند. دیگران برای جلوگیری از حمله یا بر،ب زدن توسط چپ به این خواسته ها تسلیم می شوند.

کوک شرط می‌بندد که در حالی که مردم خواهان آزادی بیان بیشتری هستند، به اندازه کافی ساعت‌های اپل را نیز می‌خواهند. علاوه بر این، اپل به دست آورد قدرت بازار از یک انحصار واقعی این رقیب جدی ندارد و همانطور که با چنین حملاتی به سایت هایی مانند Parler نشان داده شده است، می تواند به م،ای واقعی کلمه زندگی محصولات رقیب یا نامطلوب را خفه کند.

سوال واقعی این است که چرا نهادهای سیاسی، تجاری و رسانه ای این کمپین را تشدید می کنند. جواب قدرت است. با رئیس جمهور بایدن و سناتورهای دموکرات که از تحقیقات حمایت می کنند، پیام نمی تواند واضح تر باشد: با خطر خود ادامه دهید. این پیام توسط سام استاین از Politico به خانه آورده شد، زم، که او به ماسک هشدار داد که “[a]حمله به اعضای کنگره همیشه خطرناک است. به خصوص با اطمینان دموکرات ها از قدرت سنا خطرناک است.»

برای سال‌ها، سیاستمداران دموکرات و متحدانشان کنترل زیادی بر گفتمان سیاسی از طریق متحدانشان در رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی اعمال کرده‌اند.

مشکل این است که سانسور فقط در صورتی کار می کند که کامل باشد. اگر منابع جایگزینی برای اطلاعات وجود داشته باشد، آزادی بیان مانند آب است. . . راهی برای ،وج پیدا می کند به همین دلیل است که اعضای دموکرات شرکت‌های مخابراتی را تحت فشار قرار دادند تا فا، نیوز، محبوب‌ترین شبکه خبری کابلی تلویزیون را کنار بگذارند. (برای ثبت، من به ،وان یک تحلیلگر حقوقی فا، نیوز ظاهر می شوم). داشتن یک اتاق پژواک در هر کانال خبری دیگر م،ای کمی دارد اگر بازدیدها یا داستان های جایگزین فقط با یک کلیک فاصله داشته باشند.

همین امر در مورد رسانه های چاپی نیز صادق است. با وال استریت ژورنال، نیویورک پست، و چند رو،مه دیگر، تلاش برای از بین بردن داستان هایی مانند لپ تاپ هانتر بایدن نمی تواند کاملاً موفق باشد. حقیقت راهی پیدا کرد و اکنون همان رسانه هایی که ادعای نادرست “اطلاعات نادرست روسیه” را منتشر ،د، اعتراف می کنند که لپ تاپ معتبر است.

این تهدید در رسانه‌های اجتماعی حتی بزرگ‌تر است، حوزه‌ای که بیشترین موفقیت برای ،، که به دنبال کنترل گفتمان سیاسی هستند. اگر ماسک به عهد خود عمل کند، عموم مردم از این امر برخوردار خواهند شد جایگزین آزادی بیان و آنها در حال حاضر با ثبت نام در شرکت در تعداد بی سابقه ای با صدای بلند صحبت می کنند. علیرغم یک کمپین تبلیغاتی وحشتناک فیس بوک برای متقاعد ، مردم به پذیرش سانسور، کارساز نبود.

مردم ،ید نمی کنند. در حال ،ید هستند توییتر رایگان.

بنابراین، تنها راه برای به دست آوردن مجدد کنترل این است که از دریافت برنامه توسط افراد جلوگیری کنید یا تهدید کنید که توییتر را مجبور به ورش،تگی می کند. مشکل ماسک است، یک میلیاردر عجیب و غریب که به راحتی نمی توان او را بترساند.

ماسک اکنون در مقابل اتحاد عظیمی از ،ت ها، شرکت ها، افراد مشهور و سیاستمداران ایستاده است. او فقط افکار عمومی و آزادی بیان را در کنار خود دارد.

او باید از هر دو استفاده کند.

ماسک نمی تواند در دفاع بماند و فقط ضربه های سیاسی و اقتصادی بپذیرند. این کمپین در حال رشد است زیرا خطر برای این منافع مختلف در حال افزایش است.

راه پایان دادن به این امر ساده است: همه چیز مربوط به عملیات سانسور گسترده شرکت را آزاد کنید. این ت، است برای وادار ، ماسک نه تنها به از سرگیری سانسور بلکه برای محافظت از سانسورچیان. بنابراین، فایل ها را باز کنید. به مردم اجازه دهید نه تنها ارتباطات مربوط به سانسور را ببینند (از جمله موضوعاتی فراتر از هانتر بایدن) اما چگونه ممکن است توییتر از تأیید، throttling، الگوریتم‌ها یا روش‌های دیگر برای کنترل گفتار استفاده کرده باشد. این شرکت مجبور نیست کدها یا اطلاعات بالقوه آسیب رسان را برای افشای کانال های پشتی ارتباطات، مشورت ها و انتخاب های هدف منتشر کند.

ماسک با پذیرش شفافیت کامل، می‌تواند اپل و سایر شرکت‌ها را مجبور به مواجهه با واقعیت‌های زشت سانسور کند. ائتلاف ضد آزادی بیان در توییتر اعلام جنگ کامل کرده است. وقت آن رسیده است که توییتر وارد این مبارزه شود و این را درک کند آزادی بیان نه تنها اصل راهنما بلکه بزرگترین سلاح آن است.

زم، که ماسک تهدید کرد که حفاظت از آزادی بیان را باز خواهد گرداند، هیلاری کلینتون و سایرین علناً به “فریاد بزن “ویران!” و بگذار سگ های جنگ لغزش کنند.»

همینطور باشد.

،ید ماسک مردم را مجبور کرده است که در این مورد طرفی را انتخاب کنند مبارزه برای آزادی بیان. با این حال، ماسک می تواند سگ ها را در خانه رها کند و حقیقت را آشکار کند.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2022/11/30/wa،ngton-goes-to-war-a،nst-twitter-and-free-s،ch/