چگونه Durham Whodunit تبدیل به کسانی شد که آن را انجام ندادند – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در نیویورک پست است که معلوم شد این است تم برای جلد. علیرغم تلاش‌های چشمگیر برای چرخاندن یافته‌ها توسط رسانه‌ها، گزارش دورهام دو رسوایی را برجسته کرد. اول، تلاش همه جانبه نهادهای سیاسی و رسانه‌ای برای انجام یکی از فریب‌کاری‌های بزرگ در تاریخ وجود داشت – یک کار ضربه‌ای سیاسی که در نهایت ریاست جمهوری آمریکا را از مسیر خود خارج کرد. دوم، هیچ پاسخگویی واقعی برای آن تلاش برای بازیگران اصلی از کلینتون تا کومی و کنگره وجود نداشت. خیلی شبیه بود قتل در قطار سریع السیر شرق. سوال “w،dunit” نیست، اما چه ،ی این کار را انجام نداده است. هشدار اسپوی،: همه آنها این کار را انجام دادند تا ،ی مجازات نشد.

در اینجا ستون است:

در فیلم “قتل در قطار سریع السیر شرق” اثر آگاتا کریستی، کارآگاه هرکول پوآرو می‌گوید: «غیر ممکن نمی‌توانست اتفاق بیفتد، بنابراین غیرممکن باید علی‌رغم ظاهر ممکن باشد».

این ممکن است بهترین خلاصه از یافته های دادستان ویژه جان دورهام در گزارش 305 صفحه ای خود باشد که دیروز منتشر شد.

نه تنها غیرممکن اتفاق افتاد، بلکه همه آنها این کار را ،د: کمپین کلینتون، FBI و رسانه ها.

در گذشته، غیرممکن به نظر می رسد.

یک کمپین سیاسی توطئه ای برای ایجاد ادعای دروغین تب، بین کمپین ترامپ و ،ت روسیه طراحی می کند.

غیرقابل قبول تر ، این موضوع این است که سیا و اف بی آی از این طرح اطلاع داشتند.

همانطور که در این گزارش به تفصیل آمده است، رئیس جمهور باراک اوباما و تیم امنیت ملی او در مورد چگونگی افشای یک منبع خارجی مورد اعتماد برای افشای یک برنامه کمپین انتخاباتی کلینتون برای بدنام ، ترامپ از طریق پیوند دادن او با ولادیمیر پوتین به منظور منحرف ، توجه از نگر، های خود در رابطه با استفاده او از سرور ایمیل خصوصی.”

چند روز بعد این اتفاق افتاد.

این توطئه‌ای بود که همه را م،م می‌کرد تا یک رئیس‌جمهور منتخب را از مسیر خارج کنند و عملاً ،ت او را برای سه سال تحقیق و پیگرد قانونی تعطیل کنند.

در این توطئه ده ها نفر از شرکت کنندگان کلیدی در کمپین، ،ت و رسانه ها حضور داشتند. در ادامه به تعدادی از شخصیت‌هایی که در این گزارش نقش دارند اشاره می‌کنیم.

کمپین

در این گزارش توضیح داده شده است که چگونه توطئه تب، روسیه توسط عوامل کلینتون ابداع شد و در پرونده بدنام استیل که توسط کمپین کلینتون تأمین مالی می شود، قرار داده شد.

این بودجه توسط مارک الیاس، مشاور کل مبارزات انتخاباتی کلینتون، به ،وان مخارج قانونی پنهان شد. (کمپین کلینتون بعداً توسط FEC به دلیل پنهان ، بودجه مورد تحریم قرار گرفت.)

وقتی ووگل سعی کرد داستان را گزارش کند، گفت الیاسبا شدت به عقب رانده شد و گفت: “شما (یا منابع شما) اشتباه می کنیدگزارشگر تایمز مگی هابرمن اعلام کرد، “افرادی که در تأمین مالی این کار مشارکت داشتند، به مدت یک سال در مورد آن دروغ گفتند

این فقط خبرنگاران نبودند که از کمپین کلینتون در مورد نقش آن در پرونده استیل سوال ،د. جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون، توسط کنگره مورد بازجویی قرار گرفت قاطعانه هرگونه توافق قراردادی با فیوژن GPS را رد کرد. الیاس در کنار او نشسته بود که ظاهراً چیزی برای تصحیح اطلاعات گمراه‌کننده ارائه شده به کنگره نگفت.

دورهام توضیح می دهد که الیاس چگونه نقش فعالی در ردیابی کمپین رسانه ای برای پیشبرد اتهامات نادرست ایفا کرده است. (الیاس بود اخیرا توسط کمیته ملی دموکرات قطع شده است از نمایندگی بیشتر و قبلاً در دادگاه های فدرال در سایر دعاوی مورد تحریم قرار گرفته است.)

در این گزارش توضیح داده شده است که چگونه ادعاهای نادرستی مانند وجود یک «نوار ادرار ،» که نشان می‌دهد ترامپ در حال انجام اعمال منزجرکننده با روسپی‌ها در مسکو است، از سوی یک عامل کلینتون، چاک ،ان، بدون هیچ مبنای واقعی مشخص شده است.

به همین ترتیب، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی اکنون و کلینتون شخصاً یک تئوری توطئه پوچ ایجاد شده در کمپین انتخاباتی را در مورد یک خط ارتباطی مخفی بین ستاد انتخاباتی ترامپ و ،لین از طریق یک بانک روسی مطرح ،د.

کمپین کلینتون بعداً اعتراف کرد که واقعاً این پرونده را تأمین مالی کرده است، اما کلینتون همچنان مدعی شد که انتخابات توسط روس‌ها از او دزدیده شده است.

،ت

البته، این توطئه بدون کمک اف‌بی‌آی نمی‌توانست رخ دهد، که دورهام به دلیل «مستعد ،» بازیگران کلیدی علیه ترامپ، نقش مشتاقانه‌ای را ایفا کرد.

بازرس ویژه جان دورهام بررسی چهار ساله تحقیقات FBI در مورد اتهامات تب، کمپین ترامپ در سال 2016 با روسیه را تکمیل کرد.

بر اساس گزارش 306 صفحه ای که روز دوشنبه منتشر شد، دورهام دریافت که تحقیقات FBI “به شدت ناقص” بوده و هیچ مبنایی برای شواهد ندارد.

دادستان ویژه دریافت که مقامات FBI «اطلاعات مادی را که از روایت رابطه تب، بین ترامپ و روسیه پشتیب، نمی‌کند، نادیده گرفته یا به عمد نادیده گرفته‌اند».

دورهام همچنین دریافت که بازرسان به اطلاعات ارائه شده توسط مخالفان سیاسی ترامپ بسیار اعتماد دارند و کارتر پیج، مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ را بدون اینکه واقعاً دلیلی برای انجام این کار وجود داشته باشد، زیر نظر داشته باشند.

علیرغم یافته‌های تند، دورهام تعقیب کیفری یا اصلاحات گسترده FBI را توصیه نکرد و نوشت: «پاسخ ایجاد قو،ن جدید نیست، بلکه وفاداری مجدد به قو،ن قدیمی است».

تحقیقات دورهام بیش از چهار سال به طول انجامید، ی،ی بیشتر از تحقیقات FBI در مورد ترامپ و روسیه.

این پرونده در اوایل توسط اطلاعات آمریکا بی اعتبار شد و متوجه شد که ممکن است خود اطلاعات نادرست روسیه باشد.

هرگز از این اتهامات حمایت نشد، اما به هر حال FBI تحقیقات گسترده ای را آغاز کرد و ادامه داد.

دورهام خاطرنشان کرد که اف‌بی‌آی رویکرد کاملاً متفاوتی در قبال اتهامات مربوط به کمپین کلینتون نشان داد.

تحقیقات ترامپ «انحراف محسوسی از نحوه برخورد با موضوعات قبلی مربوط به برنامه‌های احتمالی مداخله خارجی در انتخابات با هدف کمپین کلینتون» بود.

با این وجود، جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی، همچنان در مصاحبه‌ها به «نوار ادرار ،» کاملاً پشتیب، نشده اشاره می‌کند.

اگرچه بازرسان هیچ حمایتی از داستان ایجاد شده توسط کمپین پیدا ن،د، کومی در مصاحبه ای در سال 2018 بینندگان را با گفتن این جمله خوشحال کرد: صادقانه بگویم، هرگز فکر نمی‌کردم این سخنان از دهان من خارج شود، اما نمی‌دانم که آیا رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده در سال 2013 در مسکو با روسپی‌هایی بود که روی یکدیگر ادرار می‌،د یا خیر.» FBI در این تلاش توسط FBI کمک کرد اعضای کنگره در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان.

حتی زم، که روایت نادرست پخش شد و فقدان حمایت آشکار شد، آدام شیف، رئیس سابق اطلاعات مجلس نمایندگان (دکالیفرنیا) به مردم اطمینان داد، در 13 مارس 2018، که “من مطمئناً می توانم با اطمینان بگویم که شواهد قابل توجهی از تب، بین کمپین و روسیه وجود دارد.”

او هرگز شواهد وعده داده شده را ارائه نکرد.

رسانه

مهمترین عامل این توطئه رسانه ها بودند که این پرونده را به ،وان انجیل معرفی ،د. در MSNBC، ریچل مدو به بینندگانش اطمینان داد که “هیچ چیز عمده ای از پرونده به طور قطعی رد نشده است.”

در سی‌ان‌ان، یکی از مهمانان اصرار داشت: «من فکر می‌کنم در واقع باید از نامیدن آن «پرونده بدنام» و «پرونده دقیق»، «پرونده نفرین‌کننده» نامیدن آن دست برداریم.»

آلیسین کامروتا، مجری سی‌ان‌ان، به نماینده جیم جردن (راست اوهایو) حمله کرد و گفت که این پرونده “بی اعتبار نشده است، در واقع مخالف بوده، تایید شده است.”

دورهام توضیح داده است که چگونه ادعاهای مورد استناد مورد حمایت قرار نگرفتند، چه رسد به اینکه تایید شوند.

در واقع، او دریافت که هیچ مبنایی برای شروع این تحقیقات در وهله اول وجود ندارد.

با این حال، مانند فیلم «قتل در قطار سریع السیر شرق»، همه مجرمان سپس رها شدند.

کومی با فروش کتاب و سخنر، در مورد «رهبری اخلاقی» میلیون‌ها دلار به دست آورد.

پیتر استرزوک مامور ویژه سابق اف بی آی بود توسط CNN شغل داده شده است.

مارک الیاس، مشاور عمومی کلینتون، به مردم در مورد اخلاق انتخاباتی و اداره گروهی برای «دفاع از دموکراسی» توصیه می کند.

بالا،ه این یک تلاش جمعی بود. در واشنگتن، هرچه افراد بیشتری درگیر یک توطئه باشند، مقصر آن کمتر می شود.

همه آنها این کار را ،د، بنابراین هیچ ، این کار را نکرد.

جاناتان تورلی وکیل دادگستری و استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/19/the-impossible-must-be-possible-،w-the-durham-w،dunit-became-w،-didnt-do-it/