چین چند روز پس از تمجید از بنیانگذار WEF – جاناتان تورلی، خبرنگاران و معترضان را سرکوب کرد.


چین سرکوب معترضان را به دلیل اقدامات مستبدانه ،ت برای کنترل کووید، از جمله دستگیری و کتک زدن خبرنگار بی بی سی. این سرکوب به دنبال اظهارات هفته گذشته کلاوس شواب، رئیس مجمع جه، اقتصاد (WEF) است. چین را «الگو» معرفی کرد در نحوه برخورد با ویروس

هفته گذشته، شواب به یک رسانه چینی در بانکوک، تایلند، گفت که “مدل چینی مطمئناً یک مدل بسیار جذاب برای تعداد زیادی از کشورها است.”

آنچه شواب آن را “الگوی جذاب” می نامد شامل محرومیت از آزادی بیان و حقوق انجمن و همچنین شرایط وحشیانه حبس برای میلیون ها نفر است. این رویکرد همچنین شامل عدم اطلاع رس، سریع به جهان از شیوع و امتناع از به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد منشاء کووید 19 بود.

این اولین سرکوب علیه سیاست‌های تساهل صفر چین نیست که شامل حبس‌های اجباری و دستگیری می‌شود.

بی،ه شواب یادآور مقاله جک گلداسمیت، پروفسور دانشکده حقوق هاروارد و اندرو کین وودز، استاد حقوق دانشگاه آریزونا است که در آن اعلام ،د که «چین حق داشت» در مورد نیاز به سانسور اینترنت. آنها اعلام ،د که “در بحث بزرگ دو دهه گذشته در مورد آزادی در مقابل کنترل شبکه، چین تا حد زیادی حق داشت و ایالات متحده تا حد زیادی در اشتباه بود.” (اخیراً پروفسور گلداسمیت اصرار داشت که من مقاله را نادرست معرفی کردم و او از سانسور به هیچ شکلی حمایت نمی کند، موضعی که من همچنان به آن شک دارم).

تمجید شواب قبل از سرکوب اخیر، کلیشه ،، را که از نسبیت گرایی جه، انتقاد می کنند، در تمجید از چین به خاطر قدرت اقتصادی اش در حالی که حقوق بشر و مشکلات زیست محیطی را نادیده می گیرند، برآورده می کند. به همین ترتیب، سیاست تحمل صفر به دلیل پاسخ قاطعانه آن به همه گیری بدون در نظر گرفتن هزینه آزادی های مدنی مورد ستایش قرار می گیرد.

برای دانشجویان، خبرنگاران و معترض، که در خیابان‌های شهرهایی مانند شانگهای مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، «جاذبه» به وضوح در چشم بیننده باقی می‌ماند.


منبع: https://jonathanturley.org/2022/11/28/a-very-attractive-model-،a-،s-down-on-reporters-and-pro،rs-days-after-praise-from-the-wef-founder/