کارگران راه آهن حق مرخصی استعلاجی دارند


پرزیدنت بایدن لایحه ای را امضا کرد که اعتصاب راه آهن را غیرقانونی می کند و کارگران را از ، کار چند هفته قبل از فصل تعطیلات باز می دارد. این لایحه به دنبال مذاکرات چندین ماهه اتحادیه کارگران راه آهن و شرکت های حمل و نقل راه آهن است.

پرزیدنت بایدن اوایل سپتامبر 2022 بین دو طرف قراردادی را میانجی گری کرده بود که به کارگران 24 درصد افزایش حقوق طی پنج سال، یک روز شخصی اضافی و سقف افزایش می داد. هزینه های مراقبت های بهداشتی. همچنین شامل برخی اصلاحات در سیاست‌های حضور و غیاب دقیق راه‌آهن می‌شود که به کارگران اجازه می‌دهد تا بدون جریمه برای غیبت از کار به نیازهای پزشکی رسیدگی کنند.

چهار اتحادیه از دوازده اتحادیه این قرارداد را در نوامبر رد ،د. چهار اتحادیه ها حدود 60000 کارگر را نمایندگی می کند. اختلاف اصلی بر سر زم، بود که کارگران اجازه داشتند برای مرخصی استعلاجی بروند. بر اساس سیستم فعلی، کارگران راه‌آهن “در حال آماده‌باش” هستند و می‌توانند هر زمان که بخواهند به سر کار بازگردند. قرارداد جدید فقط یک روز کاری بدون حقوق اضافه می کند.

در ماه نوامبر، پرزیدنت بایدن از کنگره درخواست کرد که قانونی را تصویب کند که بر اساس قانون کار راه‌آهن، توافق را به میانجی‌گری همه طرف‌ها تحمیل کند. کنگره دو لایحه جداگانه در نظر گرفت، یک لایحه برای تحمیل قرارداد و دومی برای اضافه ، هفت روز بیماری به قرارداد مذکور. کنگره لایحه تحمیل قرارداد را تصویب کرد اما لایحه روز بیماری را تصویب نکرد.

کاخ سفید این لایحه را به ،وان ضروری برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی توجیه کرد. اگر قرارداد جدید تا 9 دسامبر پذیرفته نمی شد، اتحادیه ها دست به اعتصاب می زدند و هزینه ای معادل 2 میلیارد دلار در روز برای ایالات متحده به همراه داشت. قانون جدید تماس هایی را که قبلاً میانجی گری شده بود بر طرفین تحمیل می کند و هرگونه اعتصاب کارگری بعدی را غیرقانونی می کند.

قطار در راه آهنفداکاری کارمند

اولویت های کاخ سفید قابل درک است. آمریکایی ها به تازگی از یک سال تورم بالا رنج برده اند که اخیراً به یک سطح کاهش یافته است. رکود اقتصادی در آینده نزدیک پیش بینی می شود. یک تحول ناگه، اقتصادی برای بسیاری از خانواده‌ها پس از تورم اخیر فاجعه‌بار خواهد بود و احتمالاً باعث رکود عمیق‌تر خواهد شد.

با این حال، بار دیگر از کارگران خواسته می شود که زمان خانواده، سلامت و بدن خود را فدای دیگران کنند. در همین حال، مشخص نیست که اگر به کارگران چند روز مرخصی اضافی برای رفاه خود داده شود، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی چه قرب،‌هایی متحمل خواهند شد. این امر به ویژه در مقایسه با قانون مرخصی خانواده و پزشکی و قو،ن دیگری که از حق کارگران در سایر رشته ها برای مرخصی استعلاجی حمایت می کند.

اعطای مرخصی استعلاجی نیز کار ریلی را جذاب تر می کند. اگر کارگران راه آهن آنقدر مهم هستند که کل اقتصاد جه، بدون آنها متوقف می شود، شرکت های راه آهن و نهادهای ،تی باید تمام تلاش خود را برای تشویق افراد بیشتری به کار در راه آهن انجام دهند. در عوض، تبلیغات اخیر در مورد شرایط اغلب بی‌رحمانه‌ای که کارگران راه‌آهن با آن مواجه می‌شوند، تنها کارگران احتمالی را از چنین شغلی منسوخ می‌کند. کنگره باید در حق کارگران راه آهن برای مرخصی استعلاجی تجدید نظر کند، اگر نه برای کارگران، نه برای آینده این صنعت حیاتی.

آیا برای مسائل مربوط به مرخصی استعلاجی به وکیل نیاز دارم؟

ضروری است که از کمک یک وکیل استخدامی برای هر گونه مسائل مربوط به مرخصی استعلاجی. یک وکیل می تواند به سؤالات مربوط به مرخصی استعلاجی با حقوق هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان پاسخ دهد. وکیل شما اطلاعاتی در مورد قو،ن مرخصی استعلاجی به شما ارائه می دهد. در صورت ،وم، وکیل شما می تواند به شما در طرح دعوی مدنی علیه کارفرما کمک کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/12/05/rail-workers-have-a-right-to-sick-leave/